MS Windows
briani 27239
Win. xp media center ?
Fra : Michael

Dato : 22-10-05 08:35

Hejsa

Er xp media center et tillæg til xp home eller er det et nyt styresystem ?
Kan man opgradere xp home til xp media center ?
Er det udkommet på dansk ?

og til sidst hvor kan jeg evt. købe en fuld version eller opgradering af
styresystemet ?

mvh

Michael

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-10-05 10:43

Michael skrev:
> Er xp media center et tillæg til xp home eller er det et nyt styresystem ?

Det er et nyt styresystem

> Kan man opgradere xp home til xp media center ?

Pas. Jeg har ikke set opgraderinger så mit bud vil være nej.
Den sælges så vidt jeg ved kun som OEM version - altså en
version der følger et stykke hardware.

> Er det udkommet på dansk ?

Ja.

> og til sidst hvor kan jeg evt. købe en fuld version eller opgradering af
> styresystemet ?

Mange steder.
www.shg.dk og www.midtdata.dk f.eks.
Bemærk at det er OEM versioner, så du skal købe eks. en mus
samtidig for at få lov at købe systemet.

--
Peter J

Fra : Michael

Dato : 23-10-05 07:04

ok

kan jeg installere det så jeg stadig har winxp home liggende altså 2
styresytemer på samme pc, så jeg er fri for at starte helt forfra ? eller
kan det ikke lade sig gøre
når den kun findes som oem software ?

mvh

michael

Fra : René Jensen

Dato : 24-10-05 11:34

Michael wrote:
> kan jeg installere det så jeg stadig har winxp home liggende altså 2
> styresytemer på samme pc, så jeg er fri for at starte helt forfra ?

Hvorfor i alverden ville du både have Home Edition og Media Edition
installeret på samme maskine?

> eller kan det ikke lade sig gøre
> når den kun findes som oem software ?

Nu har jeg ikke selv haft brug en dual-boot installation, da jeg bruger
VMWare i stedet for. Men i teorien kan jeg ikke se at der skulle være
nogle problemer forbundet med at køre dual-boot, selvom styresystemet er
OEM.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-10-05 12:01

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> wrote in message

> [...]
> VMWare i stedet for. Men i teorien kan jeg ikke se at der skulle være
> nogle problemer forbundet med at køre dual-boot, selvom styresystemet er

Nu er vmware ikke fantastisk til at teste xpmce på skal det så siges.. så en
dual boot kan bestemt forsvares og vil da virke

XPmce er ikke et nyt styresystem er blot xp home plus lidt gui..