MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"Velkommen" - kan det fjernes?
Fra : Mette

Dato : 21-10-05 12:51

Når XP starter op:

Lige før login skærmen på XP kommer frem, står der et nogle sekunder
"Velkommen".

Åbenbart noget Microsoft har lavet.

Kan jeg fjerne dette velkomstbillede, og på den måde lige hente et par
sekunder i opstarten.

Mvh
Matte

Fra : J.K.Arning

Dato : 21-10-05 13:08

On Fri, 21 Oct 2005 13:51:12 +0200, Mette wrote:

> [...]
> "Velkommen".
>
> Åbenbart noget Microsoft har lavet.
>
> Kan jeg fjerne dette velkomstbillede, og på den måde lige hente et par

Maskinen arbejder på opstarten . .den initialiserer hardware m.m. Det er
ikke sådan at man lader alt stå stille bare for at vise noget grafik på
skærmen, grafikken er der for at fordrive ventetiden for dig som bruger.

Der findes en række guides på nettet til at optimere opstarten af XP ..
disse får normalt også XP til at yde bedre generelt da de oftes går ud på
at deaktivere forskellige services i systemet.

Prøv at søge lidt via google.

Fra : Mette

Dato : 21-10-05 13:46

> Prøv at søge lidt via google.

Har du et forslag til søgeord?
(XP optimering e.lign?)

Mette

Fra : J.K.Arning

Dato : 21-10-05 14:30

On Fri, 21 Oct 2005 14:46:25 +0200, Mette wrote:

> Har du et forslag til søgeord?
> (XP optimering e.lign?)

http://tweakxp.com/performance_tweaks.aspx

Prøv den her . .der er en række Tweaks der er gode men brug ikke de malle
sammen .. prøv dig frem med et par stykker af gangen og se hvordan din
maskine reagerer. Der er ingen hurtige patent løsninger på det her,
desværre

Bemærk menuen "Tweak & Tip Categories"
Der er flere hovedområder man kan Tweake indenfor det jeg linker til er
"System Performance". Når du har været igennem den kan du evt. prøve med
nogle af de andre.

Vær opmærksom på at en del af disse Tweaks kræver at du editerer direkte i
Registry databasen så tag den med ro og gå langsomt frem .. begår du
tilstrækkeligt store fejl her kan hele systemet gå ned.

God fornøjelse.

Regards

Fra : Åge

Dato : 21-10-05 20:38

"Mette" <MetteIversen_sletdette_jylland@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Velkommen".
>
> Åbenbart noget Microsoft har lavet.
>
> Kan jeg fjerne dette velkomstbillede, og på den måde lige hente et par

Har du meget travlt?

Fra : Mette

Dato : 22-10-05 15:33

> Har du meget travlt?

Ja

Mette

Fra : Max

Dato : 22-10-05 18:05

Hej Mette

> Ja

Hvis du har så travlt, hvorfor slukker du så din PC ?

Mvh Max

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-10-05 15:49

"Mette" <MetteIversen_sletdette_jylland@hotmail.com> writes:

> Kan jeg fjerne dette velkomstbillede, og på den måde lige hente et par
> sekunder i opstarten.

Sæt den i dvale istedet for at lukke den ned.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : HW

Dato : 22-10-05 17:55

start -> kontrol panel -> brugerkonti -> skift måden hvorpå brugere logger
af og på ->

fjern markeringen i brug velkomstsiden