MS Windows
briani 27239
XPhome kan ikke valieres ?? Hvorfor
Fra : jama

Dato : 20-10-05 08:55

XPhome kan ikke valieres ?? Hvorfor,dette spørger jeg om jeg havde format
min PC og skulle igang igen.Stor er min forundring,da Microsoft beder om,at
min XP igen skal aktiveres det er den blevet for længe siden.Da jeg så vil
opdatere den kan dette ikke gøres,før den er Aktiveret,så jeg prøver at
Aktivere igen,men får så at vide,at min XP har opbrugt det antal gange den
kan bruges,hvad er meningen jeg har jo bare formateret mit drev og skulle
efter install.igen opdatere.Da jeg har to købte XPhome licenser,prøver jeg
den andens serial nr.men får her at vide,at dette nr.ikke er rigtig.Jeg har
kontroleret licens nr.og det passer,hvad er galt,jeg har aldrig før haft
problemmer når jeg skulle install.efter en format,når computeren er gået
ned.Begge licenser har jeg brugt før,da jeg har to PC,og hvorfor kan jeg
ikke opdatere når der er 30 dage tilbage og de 30 dage dukker frem hvergang
jeg starter min PC op.Håber nogen herinde kan hjælpe jeg har selvfølgelig
tænkt at rige til Microsoft,men efter have haft med Dem at gøre før i en
anden forbindelse ved jeg hvor tunge de er,at danse med pluds det at
samtalen foregår på engelsk,hvad kan besværligøre den.Med håb om et par råd
inden jeg ringer til Dem.

Mvh . Jama

Fra : Klaus H

Dato : 20-10-05 09:42

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden forbindelse ved jeg hvor tunge de er,at danse med pluds det at
> samtalen foregår på engelsk,hvad kan besværligøre den.Med håb om et par

Vælg bare at aktivere via telefon, når muligheden dukker op på skærmen. Så
får du en række tal der skal indtastes via telefonen. Hvis det heller ikke
virker, får du opgivet en serie numre, som du skal indtaste. Det hele
foregår, så vidt jeg husker, på dansk.

Klaus H

Fra : jama

Dato : 20-10-05 11:48

> [...]
> får du en række tal der skal indtastes via telefonen. Hvis det heller ikke
> virker, får du opgivet en serie numre, som du skal indtaste. Det hele

Dette har jeg prøvet,men der kommer en meddellse om,at mit nr.ikke kan
bruges.
mvh.jama

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-10-05 12:10

Den 20-10-05 09.55 skrev jama følgende:

> XPhome kan ikke valieres ?? Hvorfor,dette spørger jeg om jeg havde format
> min PC og skulle igang igen.Stor er min forundring,da Microsoft beder om,at
> min XP igen skal aktiveres det er den blevet for længe siden.

Det skal gøres igen. Når du har formateret pc'en svarer det til en helt
ny installation, de gamle aktiveringsoplysninger er ikke blevet gemt.

> Da jeg har to købte XPhome licenser,prøver jeg
> den andens serial nr.men får her at vide,at dette nr.ikke er rigtig.

Så brug serienummeret fra den Xp, som du har installeret. Og følg
vejledningen på skærmen, det vil sige, kontakt Microsoft på det opgivne
telefonnummer.

> samtalen foregår på engelsk

Det plejer at være muligt at få fat i en, der kan tale dansk eller i
nødstilfælde et andet nordisk sprog.

PS. Du forøger dine chancer for at få hjælp betydeligt, hvis du begynder
at lave mellemrum mellem sætninger og opdele din tekst i flere afsnit.
Det tager nogen tid at tyde dit indlæg, og jeg er ikke sikker på, at
alle gider at bruge tid på den slags.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : jama

Dato : 21-10-05 04:56

> [...]
> at lave mellemrum mellem sætninger og opdele din tekst i flere afsnit.
> Det tager nogen tid at tyde dit indlæg, og jeg er ikke sikker på, at

---------------------------
Tak for svaret,jeg skal nok huske det med at dele teksten op i afsnit.

Ang.at "> Det skal gøres igen. Når du har formateret pc'en svarer det til en
helt
> ny installation, de gamle aktiveringsoplysninger er ikke blevet gemt."

Dette forstår jeg ikke helt,jeg har da før format.min computer uden dette
problem (jeg tror jeg har gjort det 3-4 gange) ,så hvorfor lige nu.Jeg
troede det var hos Microsoft, aktiveringsoplysninger blev gemt.Men OK så
blev jeg da på dette punkt klogere.

"Det plejer at være muligt at få fat i en, der kan tale dansk eller i
> nødstilfælde et andet nordisk sprog"

Somregel.kan man være heldig,mit forbehold overfor Microsoft er,at jeg havde
en Xbox der skulle til rep.og dette forløb tog 1/2 år med samtaler med 20
forskellige medarbejder,der ingen ting kune,de skulle ALLE først til
Superviceren for,at få ret til at svare mig.Og hver eneste gang jeg ringede
til Dem skulle alt forklares påny,det var ret irreterende ( ingen af vores
samtaler tog under 30-40 minuter) .Når jeg tænker mig om ,så var der ingen
der kunne tale Nordisk,og dem vi talte var helt uden Kompetence,men OK det
kommer ikke dette ved. Bare,hvorfor jeg har det svært med Microsoft. Det
bør lige siges at jeg har talt med dem igen og dette forløb, var nærmest en
kopi af minne samtaler med dem ang. Xboxen.

Jeg takker alle for hjælpen. Mvh. Jama

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-05 11:35

Den 21-10-05 05.55 skrev jama følgende:

> [...]
> problem (jeg tror jeg har gjort det 3-4 gange) ,så hvorfor lige nu.Jeg
> troede det var hos Microsoft, aktiveringsoplysninger blev gemt.Men OK så

Der gemmes oplysninger både på din computer og hos Microsoft. Dem på din
computer slettes i forbindelse med en formatering. Dem hos Microsoft
slettes ikke i forbindelse med en formatering. Så når du forsøger at
aktivere en ny installation, kan Microsoft se, at du har haft
installeret før, og om der evt. er forskel på hardwaren.

Er der fx for stor forskel på hardwaren siden sidste aktivering,
mislykkes aktiveringen, og man skal så kontakte Microsoft på de oplyste
telefonnummer for at kunne aktivere.

Da det med aktivering var noget nyt, skulle man forklare, hvorfor man fx
havde installeret på en ny computer. De seneste gange, jeg har aktiveret
på den måde, har medarbejderen bare sendt mig videre til en
automatiseret aktiveringsproces, inden jeg nåede at åbne munden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : jama

Dato : 21-10-05 13:24

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.
Jeg siger tad for dinne altid gode svar,det er rart at få noget nyt
indput.Selvom jeg regner mig selv for rimlig god til PC,kan jeg her se. at
jeg af og til har brug for råd. derfor endnu engang tak.

Mvh.Jama

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-10-05 15:21

> [...]
> anden forbindelse ved jeg hvor tunge de er,at danse med pluds det at
> samtalen foregår på engelsk,hvad kan besværligøre den.Med håb om et par

++++++++++++++++++
Der var på et tidspunkt jeg heller ikke kunne aktivere min XP, så ringede
jeg der ind hos Microsoft, og fik en dansker i røret, han gav mig et nummer
jeg skulle taste ind, og så var den der. En anden gang kunne jeg heller ikke
at aktivere den, så prøvede jeg dagen efter der kunne den godt. Det er noget
mærkeligt noget, virker ikke så pålideligt.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : jama

Dato : 22-10-05 08:51

> [...]
noget
> mærkeligt noget, virker ikke så pålideligt.

Tak for dit svar,jeg fik det samme råd af Kim Ludvigsen,så det gør jeg næste
gang jeg skal install.XPhome.
Jeg må bare tilstå,at da det her skete var jeg lidt under pres,
Computeren helst skulle være hurtig færdig. Ja, Så.!!
Og da min kammerat kom forbig med en Engelsk XPpro, prøvede jeg den
og den var forinstall.med flere progr(.bla.SP1 og flere hotfix plus diverse
andre ting,somNero etc.)
Jeg fik lidt hjælp med med de resterende Hotfix fra news gr, Alt dk
Warez.ja så kørte resten ligesom i smør,selvfølgelig er
det lidt, ja du ved, "ikke 100%" ok,men jeg gjorde det. "Nød lære nøgen
kvinde,at spinde"

Mvh. Jama.