MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
USB 2.0 og eksternt DVD drev men filmen ha~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 20-10-05 02:17

Har købt til en bærbar Thinkpad X20 et PC-CARD USB 2.0 og eksternt DVD 2.0
drev, men filmen hakker? Hvorfor mon, USB skulle jo være hurtigt??

/ Thomas

Fra : emj

Dato : 20-10-05 09:07

Thomas Jacobsen skrev:

> DVD 2.0
>drev, men filmen hakker? Hvorfor mon,

Måske konflik med f.eks Bluetooth, hvis du har sådan noget koblet til
en anden USBport.
En mus, der er tilsluttet USB kan også konflikte.
Prøv at hive alle de andre USBtilslutninger ud, så det kun er DVDen,
der er koblet til.
Hvis det virker problemløst nu, kan du koble de andre USBhardwarer på
en efter en og se, hvilken der er synderen.

Hilsen emj

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-10-05 02:08

emj wrote:

> [...]
> Hvis det virker problemløst nu, kan du koble de andre USBhardwarer på
> en efter en og se, hvilken der er synderen.

Okay - det må prøves.. Dog intet andet er tilsluttet Usb..
Kan iøvrigt også undre mig at min eksterne harddisk, som kører på Usb, ikke
kan trækkes af nogle af Usb portene? Som om der mangler strøm nok fra
output.
/ Thomas

Fra : *** Calle ***

Dato : 20-10-05 09:58

Thomas Jacobsen wrote:
> Har købt til en bærbar Thinkpad X20 et PC-CARD USB 2.0 og eksternt
> DVD 2.0 drev, men filmen hakker? Hvorfor mon, USB skulle jo være
> hurtigt??

hvor meget Ram er der i den bærbare?
--
*** Calle ***

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-10-05 02:08

*** Calle *** wrote:

> hvor meget Ram er der i den bærbare?

Mener 128Mb? Mon det har noget med dette at gøre?? Tror det næppe..
/ Thomas

Fra : emj

Dato : 21-10-05 07:56

Thomas Jacobsen skrev:

>Mener 128Mb? Mon det har noget med dette at gøre?? Tror det næppe..

128 MB er jo absolut minimum bare for at køre styresystemet winXP.
Jeg ville straks sætte mere Ram i.

Hilsen emj

Fra : *** Calle ***

Dato : 21-10-05 09:25

Thomas Jacobsen wrote:

> Mener 128Mb? Mon det har noget med dette at gøre?? Tror det næppe..

128Mb er ikke meget til både styresysten drivere, og billeder. Det er jo
hvad XP selv skal have for at køre nogenlunde stabilt. Mere Ram i ville gøre
underværker

--
*** Calle ***

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-10-05 09:34

*** Calle *** wrote:

> 128Mb er ikke meget til både styresysten drivere, og billeder. Det er
> jo hvad XP selv skal have for at køre nogenlunde stabilt. Mere Ram i
> ville gøre underværker

Hmm, ville dog mene at at den burde kunne trække dvd.. Jeg kan jo teste det
ved at kopiere filmen på harddisk og køre det derfra.Hvis ingen problemer
har det ikke noget med ram at gøre. Og tror sagtens den kunne afvikle filmen
fra harddisken. Må teste dette!

Men hvor får man billige ram til X-20?

/ Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-05 09:58

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

> [...]
>har det ikke noget med ram at gøre. Og tror sagtens den kunne afvikle filmen

Videoen vil helt sikkert køre bedre fra harddisken. Styringen af
USB-systemet kræver en hel del cpu-tid, hvor harddisken med udma i
princippet ikke belaster cpu'en.

Men dit primære problem er fortsat alt for lidt hukommelse. Der skal
gerne være således at operativsystem og applikationer kan ligge i RAM'en
uden at skulle swappes til disken.

>Men hvor får man billige ram til X-20?

http://www.prcdata.dk/ny/ProdListe.asp?KategoriID=20&VaregruppeID=5

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-05 09:34

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

>Mener 128Mb? Mon det har noget med dette at gøre?? Tror det næppe..
> / Thomas

Du kan ikke forvente at se video med kun 128 Mb RAM i maskinen.

XP kræver betydeligt mere - minimum 256 og helst 512 Mb - for at
fungerer ordentligt. Med 128 Mb vil maskinen konstant swappe hukommelsen
til sidefilen. Den slags koster oceaner af CPU-tid, og der vil slet ikke
være resourcer til afvikling af video...

<mlr>

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-10-05 23:05

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> hukommelsen til sidefilen. Den slags koster oceaner af CPU-tid, og
> der vil slet ikke være resourcer til afvikling af video...

Mener slet ikke at der er nogen harddisk aktivitet når den spiller.
/ Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-05 23:21

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

>Mener slet ikke at der er nogen harddisk aktivitet når den spiller.

Det er der nu nok alligevel. Men den flytter nok ikke meget rundt på
hovederne, og så kan du ikke høre det...

Min XP allokerer godt 230 MB til operativsystemet. Og den sluger noget
mere når jeg begynder at afspille video...

Men hop ind i 'Windows Joblist', klik på fanebladet 'Ydeevne' og hold så
øjemed hvad der sker når du afspiller video.

<mlr>

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 22-10-05 00:02

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Men hop ind i 'Windows Joblist', klik på fanebladet 'Ydeevne' og hold
> så øjemed hvad der sker når du afspiller video.

Hej Michael.

Tak endnu engang for dine svar.. Jeg må lige have det hele tjekket
ud -fint..
/ Thomas