MS Windows
briani 27239
Norton Internet security og acrobat 7.0 pr~
Fra : Martin Nielsen

Dato : 19-10-05 17:55

Hej

Jeg har et problem som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at finde en
løsning på.
Problement er at jeg ikke kan på acrobat til at køre samtidigt med Norton
internet security.
Hvis jeg åbner acrobat kommer det en besked fra norton om at acrobat vil på
nettet. Uanset hvad jeg svare fryser acrobat programmet. Jeg kan ikke lukke
programmet med taskmanger, jeg bliver nødttil at lave en hardware reset af
min PC. Deaktivere jeg norton internet security så virker acrobat fint.

Hvad kan der være galt her?

På forhånd mange tak
Martn

PS jeg har prøvet tillade acrobat at gå på nettet i min firewall instilling
i norton, men det hjælper ikke noget.

Fra : GB

Dato : 19-10-05 19:24

"Martin Nielsen" <m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Problement er at jeg ikke kan på acrobat til at køre samtidigt med
> Norton internet security.

Drop det skod-program (Norton) og brug de gratis alternativer AntiVir, Tiny
Personal Firewall, AdAware og SpwareBlaster - det gør jeg. Åhja, og hold
dit OS opdateret - det er det vigtigste.

Norton laver notorisk ged, og blander sig i alt for meget, hvor den ikke
har en s**d at gøre.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Benny Nissen

Dato : 19-10-05 19:28

GB wrote:

> Drop det skod-program (Norton)

Yes!

> og brug de gratis alternativer

Næh, almindelig fornuftig omgang med pc'en er meget bedre.

--
Benny Nissen

Fra : GB

Dato : 19-10-05 19:52

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> skrev i meddelelsen news:4356901c$0
$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Næh, almindelig fornuftig omgang med pc'en er meget bedre.

Jamen så giver du lige et crash-couse i "almindelig fornuftig omgang", som
forhindrer portscanninger, hackere, spyware et cetera, tak.

Det kan godt være, at DU kan klare dig uden, men de fleste brugere kan
ikke.

GB

Fra : Martin Nielsen

Dato : 20-10-05 18:36

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> forhindrer portscanninger, hackere, spyware et cetera, tak.
>
> Det kan godt være, at DU kan klare dig uden, men de fleste brugere kan

Mange tak for jeres svar. Men har i et bud på hvad fejl kan være ud over
NIS?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 20-10-05 18:54

"Martin Nielsen" <m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mange tak for jeres svar. Men har i et bud på hvad fejl kan være ud over
> NIS?

Jeg har godt nok ikke lige et bud på hvad problemet kunne være men jeg
bruger Acrobat 5 på arbejde og den kan finde på at låse sig selv fuldstændig
nogle gange hvis man åbner dokument 2 uden at lukke dokument 1 ned først men
det sker dog kun nogle gange, men måske der er noget grundlæggende galt i
selve Acrobat. Noget helt andet kan kun give dem ret der siger hold dig
langt væk fra norton
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : jce

Dato : 20-10-05 01:11

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> ned først men det sker dog kun nogle gange, men måske der er noget
> grundlæggende galt i selve Acrobat. Noget helt andet kan kun give dem ret

Har selv norton.. og hár intet ondt og sige.. Ku forestille mig at det ligge
i firewallen i norton.. gå ind og accepter at adobe går på nettet (i
konfigurationen i norton) og sørg for at XP's firewall er blokeret. Måske
det er der den låser.. uden så at fatte hvad den skal gøre bagefter...

Fra : jce

Dato : 20-10-05 01:13

Fra : Torben

Dato : 21-10-05 06:47

"

> [...]
> kan ikke lukke programmet med taskmanger, jeg bliver nødttil at lave
> en hardware reset af min PC. Deaktivere jeg norton internet security

Der skete det samme hos mig , efter jeg havde opdateret til Acrobat 7 ,
så jeg gik tilbage til 6 eren igen, og alt virker som det skal.
Mvh Torben

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-10-05 11:13

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> wrote in message

> "

> Der skete det samme hos mig , efter jeg havde opdateret til Acrobat 7 , så
> jeg gik tilbage til 6 eren igen, og alt virker som det skal.
> Mvh Torben

Det er lykkedes mig at finde noget på nettet som har hjulpet:

----------------------------------
Alright, i just solved this problem

this morning. Go into NIS settings

and go to the firewall

configuration. Under programs

ensure that Acrobat is listed as

permit all. Then go to the

advanced tab and the hit general

button. Click add and set up a

special rule with these

specifications. Permit, to and

from, any computer, TCP and UDP,

only on communication port 53

(remote domain). Don't prompt for

a message and label it "Acrobat

Rule"....then move this rule you

created which is at the bottom of

your rule higherarchy and move it

all the way to the top. This will

stop it from freezing. NIS is an

excellent firewall, but i believe

that it is TOO powerful for the at

home user, it does cause frequent

lockups on programs, but it does

catch everything. I'm very happy

with NIS, but i do find it a pain

at some times.

Beklager den dårlige formatering af indlægget