MS Windows
briani 27239
Genstart af defrag
Fra : Knud Breinholt Larse~

Dato : 19-10-05 17:54

Hej
Jeg har en ven der kører win95.
Når han prøver at defragmentere når den kun til 2%, så genstarter den
Hvad kan det skyldes?
mvh Knud

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 19-10-05 18:20

On Wed, 19 Oct 2005 18:54:04 +0200, "Knud Breinholt Larsen"
<knla@post2.tele.dk> wrote:

>Hej
>Jeg har en ven der kører win95.
>Når han prøver at defragmentere når den kun til 2%, så genstarter den
>Hvad kan det skyldes?

Måske et kørende antivirus-program, som holder øje med ændringer på
harddisken.

Prøv i givet fald at stoppe antivirus-programmet, før defragmentering
startes. Fjern din evt. netværksforbindelse (kablet) mens
antivirus-programmet er stoppet.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 19:09

Gert Søgaard Jensen wrote:
> Prøv i givet fald at stoppe antivirus-programmet, før defragmentering
> startes. Fjern din evt. netværksforbindelse (kablet) mens
> antivirus-programmet er stoppet.

En anden god idé kunne være at starte Windows op i fejlsikker tilstand
og så køre defragmenteringen derfra, hvor der ikke er noget, der
"forstyrrer" den.

-E.G.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-10-05 19:36

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> En anden god idé kunne være at starte Windows op i fejlsikker tilstand
> og så køre defragmenteringen derfra, hvor der ikke er noget, der
> "forstyrrer" den.
>
> -E.G.

En rigtig god ide i Win 95-98 er at putte defrag over på en diskette og køre
den derfra
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Allan

Dato : 19-10-05 21:40

Havde selv noget der mindede om det i dag.
Har var svaret at der skulle være mindst 15% ledig plads på harddisken for
at den kunne defragmenterer.

Jeg havde kun 12% tilbage.
Slettede nogle store fotomapper, da de alligevel er brændt over på CD´er, og
jeg fik 16% ledig plads...og nu kunne den så fragmenterer.

....så måske er det et pladsproblem.
Allan

Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-10-05 01:21

I win 95 og 98 er du nødt til at gøre følgende for at undgå endeløs
genstart ved defrag og scandisk:

Tryk Ctrl+Alt+Delete og vælg "Afslut Job" for alle kørende programmer
bortset fra Explorer og Systray.

Visse programmer er lidt længe om at svare - men med lidt tålmodighed
får du lukket dem alle (bortset fra ovennævnte).

Kør derefter defrag eller scandisk, og der er ingen problemer.

Nogle af de programmer som du afslutter v.h.a. ovennævnte metode laver
interrupt (som det hedder på nydansk) med jævne mellemrum, hvorefter
defrag eller scandisk starter forfra.

Når defrag (eller scandisk) er færdig så sluk maskinen - på den ene eller
anden måde - og genstart.

Kim

Fra : L.E.P.

Dato : 20-10-05 07:53

Thu, 20 Oct 2005 02:20:36 +0200, skrev "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> :

> [...]
>defrag eller scandisk starter forfra.
>
>Når defrag (eller scandisk) er færdig så sluk maskinen - på den ene eller

Lyder som en både besværlig og risikabel løsning. Jeg ville gøre som
El Guapo foreslår - kør Defrag i 'Fejlsikker tilstand'. Det har jeg
selv gjort mange gange uden problemer i både Win 95 og 98.

Hilsen Lars

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 20-10-05 16:16

L.E.P. skrev:

> Lyder som en både besværlig og risikabel løsning. Jeg ville gøre som
> El Guapo foreslår - kør Defrag i 'Fejlsikker tilstand'. Det har jeg
> selv gjort mange gange uden problemer i både Win 95 og 98.

Nok lidt besværlig, men på ingen måde
risikabel.

--
Lars Fragstrup
Vindmøllevingevaskemaskine

Fra : L.E.P.

Dato : 21-10-05 10:47

Thu, 20 Oct 2005 17:15:35 +0200, skrev "Lars Fragstrup"
<not@dk.invalid> :

>Nok lidt besværlig, men på ingen måde
>risikabel.

Hvis man slukker maskinen uden at Windows får mulighed for at lukke
korret ned, er der altid en risiko for at der er et eller andet der
går i stykker. Hvis det ikke er risikabelt, så ved jeg ikke hvad det
er.

Hilsen Lars.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-10-05 21:46

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse news:7sdhl11h87aejac326mihbmpselhu2trgn@4ax.com...
> [...]
> korret ned, er der altid en risiko for at der er et eller andet der
> går i stykker. Hvis det ikke er risikabelt, så ved jeg ikke hvad det

Blot for en ordens skyld:
Efter at have kørt defrag eller scandisk lukker man maskinen nøjagtigt
som man plejer og genstarter.
Beklager, hvis "på den ene eller anden måde" er blevet misforstået til,
at man blot slukker på kontakten - dette er ingenlunde tilfældet.
Hentydede blot til at der er flere måder (tastaturgenveje eller museklik)
at nå det samme punkt - at lukke windows som man plejer.

Godt at det kom til at virke - og jeg vil bestemt ikke forklejne metoden
med at køre i fejlsikret tilstand.

Den anden metode blev dog tit fremhævet (tilbage i de dage), da man
dels undgår at skulle starte maskinen (igen) i fejlsikret tilstand - dels
slipper for at skulle se på en flimrende skærm i en lav opløsning (og -
undertiden i tilgift sidde med en mus der ikke virker).

Bruger altid omtalte metode på min gamle pc, som kørte win95 i 3 år,
og nu på tredje år kører win98 - og har aldrig haft problemer.

Kim

Fra : Knud Breinholt Larse~

Dato : 21-10-05 08:10

Hej igen
Min ven har lige meldt tilbage at den metode der virkede, var at starte i
fejlsikret tilstand, tak for alle forslagene
Hilsen Knud