MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Spæring for at åbne det samme program fler~
Fra : Thunder

Dato : 18-10-05 12:29

Er der nogle der ved hvordan man spærrer, så man ikke kan åbne det samme
program flere gange?
OS: WinXP-pro og Win2000

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-05 15:19

Thunder wrote:
> Er der nogle der ved hvordan man spærrer, så man ikke kan åbne det samme
> program flere gange?
> OS: WinXP-pro og Win2000

Så vidt jeg ved findes der ikke nogen standard metode.

Hvilke programmer?
Hvad skal der ske hvis man forsøger at starte det samme
program flere gange?
Hvad skulle formålet være?

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : GB

Dato : 18-10-05 22:55

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad skal der ske hvis man forsøger at starte det samme
> program flere gange?
> Hvad skulle formålet være?

Har du aldrig haft flere instanser af din browser åben samtidig?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-10-05 23:21

GB wrote:
> Har du aldrig haft flere instanser af din browser åben samtidig?

Jo, men hvorfor forhindre det?

Fra : jorgen k

Dato : 18-10-05 23:39

Bertel Brander wrote:

> Jo, men hvorfor forhindre det?

Feks hvis du har et program der skriver til samme fil, hvilket så oftest
kvæster filen.
I VB kan der skrives en komando i starten af programmet der undersøger
om det allerede er startet første gang.

Jørgen K.

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-10-05 00:17

jorgen k wrote:

> [...]
> kvæster filen.
> I VB kan der skrives en komando i starten af programmet der undersøger

Det er ikke ualmindeligt at programmøren af et program
laver programmet så det kun kan køre en instans,
jeg har selv gjort det flere gange. For tid til anden
er det en option i programmet.

Men jeg har ikke haft behov for at gøre det med færdige
programmer, så jeg ville gerne vide hvilket program det
skulle gøres for og hvad der skal ske hvis brugeren
forsøger at åbne programmet flere gange.

Det er sansynligt at der findes en løsning på problemet.
men hvis den skal virke med alle programmer, bliver
det lidt svært, specielt hvis ikke man ved hvad der
skal gøres i stedet for at åbne programmet igen.