MS Windows
briani 27239
"Vis Skrivebord" virker ikke.
Fra : Tine C

Dato : 15-10-05 09:57

Min "Vis Skrivebord" knap, ned i hurtig start (hedder det vist nok) virker
pludseligt ikke mere.

Når jeg gerne vil minimere alt på skærmen på engang, har jeg altid brugt
denne smarte knap.

Når jeg nu trykker på den, står der på skærmen;
"Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil. Du har
muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til elementet."
....og intet sker.

Kan jeg gøre noget?
Lave en ny knap, rette den eksisterende e.lign?

Hilsen
Tine

Fra : John T.

Dato : 15-10-05 10:44

> [...]
> ...og intet sker.
>
> Kan jeg gøre noget?
> Lave en ny knap, rette den eksisterende e.lign?

Prøv at højreklikke på proceslinien/værktøjslinjer, sæt flueben i
skrivebord samt hurtig start.
Håber det hjælper !
John

Fra : Tine C

Dato : 15-10-05 13:39

> Prøv at højreklikke på proceslinien/værktøjslinjer, sæt flueben i
> skrivebord samt hurtig start.

Desværrer...
Der er sat "flueben" i Hurtig Start
Tine

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 15-10-05 13:10

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_showdesktop.htm

--
Mvh/Martin K
http://LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Tine C

Dato : 15-10-05 13:43

> http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_showdesktop.htm
>
> --
> Mvh/Martin K

Øv...
Fint link...troede jeg.
Der blev godt nok lavet en ny "Vis Skrivebord" godt nok på engelsk "Show
Desktop", men den kommer med nøjagtig samme meddelelse og virker heller
ikke.

Det må tyde på at der er noget grundlæggende galt, når nu en helt ny genvej
heller ikke fungerer.

Tine

Fra : John T.

Dato : 15-10-05 13:49

> [...]
> ikke.
>
> Det må tyde på at der er noget grundlæggende galt, når nu en helt ny

Så er der næsten kun ét at gøre, i med skiven og reparerer.
John

Fra : Tine C

Dato : 15-10-05 13:49

Kan se at det ikonerne viser hen til
C:\Documents and Settings\Tine\Cookies\Application Data\Microsoft\Internet
Explorer\Quick Launch

Her ligger både den gamle "Vis Skrivebord" genvej,
samt den nye "Shoe Desktop" genvej.

Begge med typebetegnelsen "Windows Explorer Command"
....og det er måske her kæden hopper af, for hvorfor forstå min maskine ikke
denne kommando?
Tine

Fra : John

Dato : 15-10-05 14:07

"Tine C" skrev i en meddelelse

> det er måske her kæden hopper af, for hvorfor forstå min maskine ikke
> denne kommando?

Er problemet opstået efter install af 'noget', så prøv evt at slette dette
'noget'.

Prøv evt også at scanne for virus og andet snavs.

Ellers kan en 'system-gendannelse' til en dato, hvor computeren var ok,
måske løse problemet.

Mvh John

Fra : GB

Dato : 15-10-05 17:13

"Tine C" <Tine_C_enit_dk@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan jeg gøre noget?
> Lave en ny knap, rette den eksisterende e.lign?

Har du prøvet at trykke Windows-tast + M? Det skiftevis minimerer og
maximerer alle åbne vinduer.

GB

Fra : Nicolai

Dato : 18-10-05 10:39

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Har du prøvet at trykke Windows-tast + M? Det skiftevis minimerer og
> maximerer alle åbne vinduer.

Orv, det lyder smart. Men hvordan finder jeg min windows-tast på mit compaq
tastatur?

> --
> Med venlig hilsen
> GB

Nicolai

Fra : GB

Dato : 19-10-05 00:58

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i meddelelsen

> Orv, det lyder smart. Men hvordan finder jeg min windows-tast på mit
> compaq tastatur?

På et ganske almindeligt tastatur til ca. 100 kroner og opefter finder du
Win-tasten mellem venstre CTRL- og ALT-knap.

Snakker du om en bærbar?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Nicolai

Dato : 21-10-05 10:25

> Snakker du om en bærbar?

Nej, det er et alm. desktop tastatur fra compaq, lækker kvalitet med
stålramme og koster mere end 100 kr. Men der er ikke en windows tast. Der er
heller ingen øvrige genvejstaster og andet fis og halløj.

Nicolai

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 22-10-05 09:48

> Nej, det er et alm. desktop tastatur fra compaq, lækker kvalitet med
> stålramme og koster mere end 100 kr. Men der er ikke en windows tast. Der
> er heller ingen øvrige genvejstaster og andet fis og halløj.

Danm, det ville jeg sgu nødig eje så. Jeg kan forstå producenterne af
bærbare pc'er der er plads-hensyn ikke vil gøre de andre taster mindre for
at få plads til windows-tasterne, men på et almindeligt keyboard så skal de
sgu være der efter min mening.

Windowstast+R er nok en af de kombinationer jeg bruger mest.. man kan jo alt
fra den run-menu der kommer frem
Eller.. for at holde os til emnet i denne tråd, så er genvejen til "show
desktop" jo windowstast+D

--
Mvh.
Peter Bak