MS Windows
briani 27239
windows 98 2. udgave
Fra : Lars Pedersen

Dato : 13-10-05 19:32

Når jeg starter min computer, som kører windows 98, bliver datoen sat
til dags dato, bare et år fremme i tiden.
Hvad er der galt med min computer.

Mvh
Lars

Fra : Ole C

Dato : 13-10-05 21:38

Lars Pedersen skrev blandt andet:

> Når jeg starter min computer, som kører windows 98, bliver datoen sat
> til dags dato, bare et år fremme i tiden.
> Hvad er der galt med min computer.

Det ved jeg ikke - men hvad sker der hvis du stiller den tilbage?

--
vh
Ole C

Fra : emj

Dato : 13-10-05 21:40

Lars Pedersen skrev:

>Når jeg starter min computer, som kører windows 98, bliver datoen sat
>til dags dato, bare et år fremme i tiden.
>Hvad er der galt med min computer.

Klik på uret nede højre hjørne og tjek om du har stillet dit ur
forkert.
Hilsen emj

Fra : Lars Pedersen

Dato : 13-10-05 21:45

emj wrote:

> Klik på uret nede højre hjørne og tjek om du har stillet dit ur
> forkert.
> Hilsen emj

Jeg har prøvet at stille datoen korrekt, så køre en scandisk, der
tjekker og retter for ugyldige datoer/klokkeslet. Næste gang jeg starter
computeren er den igen fremme i 2006.

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-05 00:26

Den 13-10-05 22.44 skrev Lars Pedersen følgende:

> Jeg har prøvet at stille datoen korrekt, så køre en scandisk, der
> tjekker og retter for ugyldige datoer/klokkeslet. Næste gang jeg starter
> computeren er den igen fremme i 2006.

Scandisk gør ingen forskel på tiden, og jeg kan ikke forestille mig, at
det er batteriet, som GB skriver, for så burde den altid starte med at
vise en bestemt dato i fortiden. Viser den også forkert, hvis du starter
i fejlsikret tilstand?

PS. Mens den er inde i fremtiden, kan du så ikke lige tjekke
aktiekurserne og sende dem i en mail til mig?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-10-05 11:30

Lars Pedersen wrote:
> Jeg har prøvet at stille datoen korrekt, så køre en scandisk, der
> tjekker og retter for ugyldige datoer/klokkeslet. Næste gang jeg
> starter computeren er den igen fremme i 2006.
> Lars

Har du også prøvet, at stille uret i BIOS ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : GB

Dato : 13-10-05 22:20

Lars Pedersen <pedersen@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen news:dim9cj$cp8
$1@newsbin.cybercity.dk:

> Hvad er der galt med min computer.

Det er batteriet på dit motherboard, som er "løbet tør". Det er et af de
der runde lithium-batterier, og det kan skiftes.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen