MS Windows
briani 27239
Kan man flytte mappen Documents and settin~
Fra : _paul

Dato : 13-10-05 18:24

Når der er problemer på systempartitionen plejer jeg at slette det hele og
retablere den som den var før det begyndte at kokse. Det gøres med
TrueImage, eller Ghost, eller DriveImage.
Ulempen er at eventuelle data og indstillinger bliver bombet tilbage til det
der var da partition-image blev lavet.

Derfor kunne jeg tænke mig at flytte mappen Documents and settings ud til en
anden partition. Hvordan skal det gøres uden at XP bliver 'fornærmet'.?

Fra : Tychsen

Dato : 13-10-05 19:10

Data (og dermed dokumenter) skal du ligge i "Dokumenter"-mappen som du
skal placere på en sekundær partition eller drev.

Indstillinger til Windows styresystemet eksporterer du til en fil via:

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Guiden
Overførsel af filer og indstillinger

Indstillinger til office-pakken eksporterer du til en fil via:

Start -> Programmer -> Microsoft Office -> Microsoft Office Værktøjer
-> Guiden gem mine indstillinger.

Så er du køreklar igen... husk dog, at evt. programindstillinger osv.
i andre programpakker ikke er medtaget her. Der kan du undersøge, om
de enkelte programmer har eksport af indstillinger.

OBS: Du skal også huske at gemme dine mails. Guide til dette er
afhængig af mail-program. Selve konto-indstillingerne er dog medtaget
i office-indstillingsfilen.

God arbejdslyst... Ghost er genial...

Fra : Tychsen

Dato : 13-10-05 19:15

Glemte vist at sige, at når ghosten er lagt ind, så skal du gå ind i
de samme programmer og genkalde filen med indstillinger.

Hilsen herfra...

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-05 20:54

_paul wrote:
> [...]
>
> Derfor kunne jeg tænke mig at flytte mappen Documents and settings ud
> til en anden partition. Hvordan skal det gøres uden at XP bliver

Lad mig straks sige, at jeg aldrig selv har prøvet dette, men der står
noget her, som ser helt brugbart ud:

http://www.codingforums.com/showthread.php?t=24067

Og du kan finde mere mere ved at Google lidt...

Jeg har selv været fristet til at prøve dette i praksis, men så kommer jeg
til at tænke (og det skal man lade være med, for så kommer man ingen
vegne!)...

Hvad nu når der er tale om et netværks domæne?

Lad os antage, at det med at flytte hele mappen "Documents and
Settings" til en anden partition eller et andet drev, forløber helt fint.
Så en dag går system-partitionen i stykker og kan ikke repareres.
Så vi lægger en ny system partition ind fra et IMAGE. Det tager
jo kun et par minutter...
Vores "Documents and Settings" ligger nu et andet sted og eksisterer
endnu... Så den "hægter" vi på igen. Men vil domæne-brugerne kunne
arbejde videre som om intet var hændt?

Hvis Windows XP skal kunne fungere i et netværk, så skal Windows
(fra imaget) jo havde udskiftet SID, enten med SYSPREP, GhostWalker,
NewSID eller lign. Men jeg mener at have læst, ét eller andet sted, at
denne SID også indgår som en del af domæne-brugerens "identitet"
(((hvis jeg ellers forstod det korrekt))). Vil det så fungere, hvis man
pludselig "kører videre" fra en Windows XP, som har fået en ny SID?

Jeg ved, af sur erfaring, at hvis man skifter SID på en Windows XP,
der er indmeldt i et domæne, så er man pludselig "ukendt" i domænet
og kan ikke længere logge ind. Og så er man nødt til at melde Windows
ud og derefter ind i domænet igen, før man kan logge sig på. Men sker
der noget med de bruger-profiler, der ligger lokalt på XP maskinen?
Vi de fortsat fungere? Er der nogle af jer, som har erfaringer med dette?

-E.G.

Fra : _paul

Dato : 13-10-05 21:10

> [...]
> der noget med de bruger-profiler, der ligger lokalt på XP maskinen?
> Vi de fortsat fungere? Er der nogle af jer, som har erfaringer med dette?

Jeg har været på groups.google.
Det virker meget indviklet.
Så jeg tror jeg backer ud og nøjes med at flytte dokumenter, email,
foretrukne, wab, skrivebord...mm enkeltvis

Fra : Henning

Dato : 13-10-05 21:40

On Thu, 13 Oct 2005 19:24:11 +0200, "_paul" <getNOSPAM@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>anden partition. Hvordan skal det gøres uden at XP bliver 'fornærmet'.?

Eazy Backup fra www.ajsystems.com

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Tychsen

Dato : 13-10-05 21:42

Bakker ud... hvorfor ikke bruge de af Microsoft indbyggede guider til
overførsel af filer... det er eet klik, og så virker det...

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-05 22:38

Tychsen wrote:
> Bakker ud... hvorfor ikke bruge de af Microsoft indbyggede guider til
> overførsel af filer... det er eet klik, og så virker det...

Jeg tror at du (som flere andre her i tråden) misforstår opgaven en smule.
Det er ikke en BACKUP KOPI af "Documents and Settings" der er (var?) ønsket.
Der er heller ikke tale om en OVERFØRSEL fra ét sted til et andet. Det er en
regulær flytning, således at Windows XP arbejder videre, med hele "Documents
and Settings" folderen, med alle profiler og alting, anbragt på en anden disk eller
på en anden partition, adskilt fra systemet.

-E.G.

Fra : Torben

Dato : 14-10-05 07:37

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:vLw3f.76$5D4.75@news.get2net.dk...> > Derfor kunne jeg tænke mig at
flytte mappen Documents and settings ud til en
> anden partition. Hvordan skal det gøres uden at XP bliver
> 'fornærmet'.?

Gå i start højreklik på mappen dokumenter, og vælg et andet drev
mvh Torben

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 14-10-05 19:27

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> en anden partition. Hvordan skal det gøres uden at XP bliver 'fornærmet'.?

Brug Windows XP powertoys, der er en program der hedder TwaekUI, som kan
flytte alle dine specialmappers location til hvor du ønsker

Mvh
Jacob