MS Windows
briani 27239
Windows XP som automatisk finder SATA hard~
Fra : Lars Hansen

Dato : 13-10-05 01:06

Hej

Jeg spekulerede på om der er nogen derude der kunne lægge
et iso-image ud på nettet af en version af windows xp pro som
automatisk finder sata-harddisk(e)? Jeg har licens til win xp pro.
Det skulle iflg. hvad jeg har læst være ulovligt sålænge man har
købt en licens og har produktnøglen, idet nøglen ikke følger
mediet længere(?).

Tak på forhånd.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-10-05 03:09

"Lars Hansen" <invalid@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skulle iflg. hvad jeg har læst være ulovligt sålænge man har
> købt en licens og har produktnøglen, idet nøglen ikke følger

Du kan faktisk selv lave en CD hvor du integrerer de ting du gerne vil have
med:
http://www.hardware-test.dk/oc/litteratur.asp?id=4411&type=guide

Mvh
Benjamin

Fra : Lars Hansen

Dato : 13-10-05 03:46

> Du kan faktisk selv lave en CD hvor du integrerer de ting du gerne vil
> have
> med:
> http://www.hardware-test.dk/oc/litteratur.asp?id=4411&type=guide

Tak Men det er det jeg har prøvet på i tonsvis af timer uden held. Jeg
har fulgt en masse forskellige guides. Det virkede ikke. Så prøvede jeg
nLite. Det virkede heller ikke. Jeg endte dog med at finde en tysk side:

http://www.german-nlite.de/files/guides/erg-How-tos-nlite/scsi%20ata/scsi-ata.html

Og med lidt held fik jeg skruet det rigtigt sammen ved hjælp af nLite, så nu
virker det endelig.

Problemet (tror jeg) var at jeg kun integrerede VIA SATA driveren og glemte
INTELs south bridge driver. Det medførte en blå stop error skærm. Det tog
også sin tid at gennemskue hvad man egentlig skulle rette i de forskellige
OEM txtsetup-filer. Nå...men jeg er en glad mand nu!

Håber ovenstående kan være en hjælp for andre AMILO M 3438G ejere som ikke
gider have FS's medfølgende OS på computeren. Og man skal ikke regne med
megen hjælp fra FS skulle jeg iøvrigt hilse og sige. Service er vist en by i
Rusland for dem...

Kan det iøvrigt lade sig gøre at skifte det tyske tastatur ud med et dansk
på en bærbar? Hvor finder man det henne?