MS Windows
briani 27239
Windows opdate
Fra : jane

Dato : 12-10-05 19:31

På windows update skriver de følgende.

Vælg og installer andre opdateringer.
Du kan kun vælge andre opdateringer, når du har installeret eller vælger at
installere de opdateringer, som er valgt ovenfor. Hvis der ikke findes
nogen opdateringer herunder, skal du se indstillingerne til venstre.

Opdateringer som er valgt ovenfor er kun SP2.

Jeg har ikke installeret SP2, og ønsker det heller ikke, men jeg har hele
tiden kunne vælge andre vigtige opdateringer, og dem er der i dag 9 af, men
nu tør jeg da ikke forsøge at installer dem, når de skriver sådan.

Er der mon en forklaring.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : John

Dato : 12-10-05 20:10

"jane" skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke installeret SP2, og ønsker det heller ikke

'En computer med Windows XP og Service Pack 1 uden firewall klarede sig
dårligst - det var den maskine, der blev kapret allerede efter 30 sekunder.
En maskine med Windows XP Service Pack 2 klarede sig meget bedre og formåede
at afværge alle angreb i de to uger.'
Link: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20324

> jeg har hele
> tiden kunne vælge andre vigtige opdateringer, og dem er der i dag 9 af,
> men
> nu tør jeg da ikke forsøge at installer dem

'Mindst tre af de ni opdateringer bliver betegnet som kritiske og bør
installeres med det samme.'
Link: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23917

> Er der mon en forklaring.

Forløbet er: 1) Der opdages en sårbarhed. 2) Microsoft udsender en update
samt en beskrivelse af sårbarheden. 3) Virus-programmørerne læser også denne
beskrivelse, og konkluderer, at nok ikke alle har opdateret. Derefter
udsender de virus, som angriber sårbarheden.

Kritiske opdateringer betegnes sådan, fordi de er yderst vigtige for
sikkerheden. At undlade at installere dem er at spille 'russisk roulette'.
Der findes fx allerede 3 stk Bloodhound, som angriber de ikke-opdaterede
computere:
http://www.symantec.com/avcenter/vinfodb.html

Yderligere forklaring er vel næppe nødvendig.

Vi har to 'putere med XPsp2, som løbende opdateres, og som begge har kørt
helt uden problemer i mere end ét år.

Mvh John

Fra : jane

Dato : 13-10-05 19:52

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in

Alt hvad du skriver, er jeg udmærket klar over, det var ikke det, jeg
spurgte om.

Jeg vil blot vide, hvorfor de skriver som nævnt på Windows update,da jeg
altid har kunne opdater-- kun med SP1 installeret, men nu skal man
tilsyneladene instaler SP2, før man kan installer de øvrige vigtige
opdateringer, og det er det jeg ikke forstår.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ole C

Dato : 13-10-05 21:14

jane skrev blandt andet:

> [...]
> tilsyneladene instaler SP2, før man kan installer de øvrige vigtige
> opdateringer, og det er det jeg ikke forstår.

SP2 er en opdatering af SP1 - der igen var en opdatering af den første
udgave af Windows XP.
Så det er vel ikke så mærkværdigt at de opdateringer der kommer nu, bygger
på SP2....?

--
vh
Ole C

Fra : jane

Dato : 14-10-05 17:25

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in

> SP2 er en opdatering af SP1 - der igen var en opdatering af den første
> udgave af Windows XP.
> Så det er vel ikke så mærkværdigt at de opdateringer der kommer nu,
> bygger på SP2....?

Det er da længe siden SP2 så dagens lys, og man har da altid kunne
opdater uden SP2 var installeret, og det kan man tilsyneladende også nu,
selvom de skriver som nævnt.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 14-10-05 08:21

On Thu, 13 Oct 2005 18:51:31 GMT, jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

>"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in
>
>Alt hvad du skriver, er jeg udmærket klar over, det var ikke det, jeg
>spurgte om.
>
>Jeg vil blot vide, hvorfor de skriver som nævnt på Windows update,

Det er vist et af de såkaldt "gode spørgsmål"

>da jeg altid har kunne opdater-- kun med SP1 installeret,
> men nu skal man
>tilsyneladene instaler SP2, før man kan installer de øvrige vigtige
>opdateringer, og det er det jeg ikke forstår.

Jeg kører også kun XP Home SP1 og oplevede i går ligeledes meldingen om SP2.

Jeg startede så alligevel de 9 øvrige opdateringer, og alt forløb uden
problemer. Min PC kører fortsat fint.

Et efterfølgende opdateringsforsøg viste, at der nu ikke udestod
opdateringer ud over SP2 (som jeg forlængst har prøvet og har droppet igen)

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : jane

Dato : 14-10-05 17:20

Gert Søgaard Jensen <nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> wrote in

> Det er vist et af de såkaldt "gode spørgsmål"

Ja :)

> Jeg kører også kun XP Home SP1 og oplevede i går ligeledes meldingen
> om SP2.
>
> Jeg startede så alligevel de 9 øvrige opdateringer, og alt forløb uden
> problemer. Min PC kører fortsat fint.

Det har jeg så også gjort, og computeren virker da tilsyneladende
endnu, og der er ikke flere opdateringer udover SP2 Bare underligt de
skriver sådan, hvis der ikke er nogen problemer.

> Et efterfølgende opdateringsforsøg viste, at der nu ikke udestod
> opdateringer ud over SP2 (som jeg forlængst har prøvet og har droppet
> igen)

Ja, jeg gider heller ikke at løbe risikoen og måske få ,bøvl med SP2,
når alt ellers virker fint.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-10-05 16:12

jane wrote:
> [...]
> hele tiden kunne vælge andre vigtige opdateringer, og dem er der i
> dag 9 af, men nu tør jeg da ikke forsøge at installer dem, når de

Ja, du skal have SP2 i for at være sikret. Fatter ikke at du ikke vil, min
har kørt perfekt siden den kom i.
--
*** Calle ***