MS Windows
briani 27239
Blå skærm efter unattended install. Please~
Fra : Lars Hansen

Dato : 12-10-05 18:19

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at lave en ny windows xp pro cd som både indeholder
service pack 2 og driverne til min bærbare Fujitsu Siemens AMILO M 3438. Det
lykkedes næsten ved at følge denne guide til punkt og prikke:

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1703&page=2

Men da installationen var færdig og jeg bootede fik jeg blå skærm med en
stop error 7B og så kan jeg ikke komme videre.

Hvad har jeg gjort forkert?

Jeg havde kun lagt VIA SATA RAID VT6421 filerne ned på CDen og ikke
chipsæt-filerne (Intel 915PM+ICH6M). Jeg ved ikke om det sidstnævnte er
årsagen til den blå stop-skærm??

Det ville være rart hvis nogen kunne fortælle mig hvad jeg helt nøjagtigt
skal gøre for at få det til at virke, herunder:

- links til de driver filer jeg skal lægge ned på cd'en sammen med
instruktioner i hvor de skal ligge
- en grundig forklaring af hvad jeg skal gøre

Jeg har fulgt forskellige guides på nettet og bl.a. også brugt programmet
nLite, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke...

Håber på en masse hjælp fra de kloge hoveder her i nyhedsgruppen

Mange tak på forhånd...

Fra : hcma

Dato : 12-10-05 18:55

"Lars Hansen" <invalid@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men da installationen var færdig og jeg bootede fik jeg blå skærm med en
> stop error 7B og så kan jeg ikke komme videre.

noget af dette:
http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm
vh
hcma

Fra : Nederbasse

Dato : 12-10-05 20:22

> [...]
> indeholder service pack 2 og driverne til min bærbare Fujitsu Siemens
> AMILO M 3438. Det lykkedes næsten ved at følge denne guide til punkt og

SNIP

Er der specielle drivere på den cd der fulgte med den bærbare pc skal de
også med på den nye cd du vil lave.

jeg har lavet specielle installations cd ud fra guiden på pcstats.com flere
gange men på cd'er til bærbare har der altid været lidt ekstra der skulle på

LarsN

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-10-05 20:30

> [...]
>
> jeg har lavet specielle installations cd ud fra guiden på pcstats.com
> flere gange men på cd'er til bærbare har der altid været lidt ekstra der

Ok, men som newbie indenfor slipstreaming kunne du måske gøre mig en
kæmpe tjeneste og fortælle mig hvilke filer jeg skal lægge hvor og hvilke
filer jeg skal rette på den originale windows xp cd ? Jeg har kopieret
win xp cd'en til en mappe på min stationære pc og jeg har integreret
service pack 2, men hvordan kommer jeg videre?

Tak på forhånd

Driver-filerne findes på Fujitsu-Siemens hjemmeside.

Det er som sagt en AMILO M 3438 laptop jeg har.

Fra : Nederbasse

Dato : 12-10-05 22:04

> [...]
> win xp cd'en til en mappe på min stationære pc og jeg har integreret
> service pack 2, men hvordan kommer jeg videre?

Driverne burde du kunne hvor du vil bare installations programmet ved hvor
de er
Check også lige denne her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q307099

LarsN

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-10-05 20:38

> [...]
>
> jeg har lavet specielle installations cd ud fra guiden på pcstats.com
> flere gange men på cd'er til bærbare har der altid været lidt ekstra der

Jeg læste lige den her artikel:

http://msmvps.com/nuoyan/archive/2005/09/17/66810.aspx

Og hvis jeg har forstået det ret (?) så kan man ifølge den her artikel:

http://support.microsoft.com/kb/318812

hente nogle "generic" drivers til SATA-harddiske. I artiklen er der angivet
et download-link og jeg har hentet filen, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg
så skal gøre.

Hvordan gør man?

Har altså brug for en idiot-vejledning da jeg er fuldstændig newbie.

Tak

Fra : Finn 3200

Dato : 12-10-05 21:21

Hej
En gang imellem har jeg installeret gennem at kopier hele mappen
i386 til C-drevet først sammen med de ekstra filer der skulle bruges
i en mappe benævnt i386.
En bootdisk som understøtter Xp kan gøre det
Har derefter - i C:\i386 fundet frem til Install-filen (brug dos-commandoer)
og kørt derfra. Xp sletter selv de kopierede filer efter installation.
Dog har jeg ikke prøvet med spec. drivere til S-ATA diske.
Denne fremgangsmåde tager lidt længere tid men har virket.
Dog bemærk at disken er formateret i FAT32 og først efter installation
omdannet til NTFS
Måske det kan virke ??
mvh
Finn