MS Windows
briani 27239
Instrukser til Ideelle window xp opsætning~
Fra : Jakob

Dato : 12-10-05 15:09

Min fars PC funker ikke så igen skal jeg igennem windows xp instalering
og denne gang skal det gøres på den rette måde :0)

Jeg havde tænkt mig at lave en partition til xp men hvor stor skal den
være ??

Det er min ide at alle dokumenter skal have seperat partition som der
skal tages backup af til ekstern harddisk med jævne mellemrum, hvilket
program (meget gerne shareware).

Vil gerne have det sådan at når system, drivere og programmer er
installeret så kan jeg lave et image og om nødvendigt gendanne det hele
så jeg IKKE skal det her igennem det her installationshelvede igen. Men
hvilket program er bedst, har vist en gammel partition magic (version 7
eller noget) liggende men om den kan bruges med xp aner jeg ikke. Findes
der shareware alternativer??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-10-05 22:50

Jakob wrote:
> Jeg havde tænkt mig at lave en partition til xp men hvor stor
> skal den være ??

Det kommer an på hvor mange programmer han installerer, jeg
plejer at sige 10-20GB på PCer der ikke får installeret ret mange
programmer...

Læs denne tråd http://kortlink.dk/24e5

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jakob

Dato : 13-10-05 00:44

In article <434d8456$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
noerrelund@pc.dk says...

> plejer at sige 10-20GB på PCer der ikke får installeret ret mange
> programmer...

OK

> Læs denne tråd http://kortlink.dk/24e5

Tak for det link :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole C

Dato : 13-10-05 11:02

Jakob skrev blandt andet:

> [...]
> instalering og denne gang skal det gøres på den rette måde :0)
>
> Jeg havde tænkt mig at lave en partition til xp men hvor stor skal den

10 Gb bør være nok.

> Det er min ide at alle dokumenter skal have seperat partition som der
> skal tages backup af til ekstern harddisk med jævne mellemrum, hvilket
> program (meget gerne shareware).

Der findes masser freeware programmer - blandt andet det danske Stones
Kopikontrol:
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

> [...]
> magic (version 7 eller noget) liggende men om den kan bruges med xp
> aner jeg ikke. Findes der shareware alternativer??

Partition Magic 7 virker udmærket på XP - men kan ikke lave image.
Til det formål skal du have Norton Ghost, Acronis True Image el. lignende.

--
vh
Ole C

Fra : Jakob

Dato : 13-10-05 11:46

In article <434e3099$0$49010$14726298@news.sunsite.dk>,
ocl@fjerndettetdcadsl.dk says...

> Partition Magic 7 virker udmærket på XP - men kan ikke lave image.
> Til det formål skal du have Norton Ghost, Acronis True Image el. lignende.

OK tak for hjælpen. Har du prøvet det der med at lave en skjult
partition med acronis til at gendanne fra. Det lyder smart ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole C

Dato : 13-10-05 13:28

Jakob skrev blandt andet:

> OK tak for hjælpen. Har du prøvet det der med at lave en skjult
> partition med acronis til at gendanne fra. Det lyder smart ??

Nej, jeg har endnu ikke prøvet det, men du har ret - det lyder vældig fikst.
Forleden prøvede jeg til gengæld inde fra Windows at bede Acronis om at
genskabe systemdrevet. Det kunne den naturligvis ikke umiddelbart, men bad
om ar blive genstartet, Jeg troede så den ville bede om den rescue-CD jeg
har lavet, men det var ikke nødvendigt. Den bootede op som om jeg havde
rescue-CD'en i drevet - hvor den så havde lagt de informationer - og fire
minutter efter at jeg havde styret den hen til backup-filen, kørte alt igen.
Det er mange år siden jeg har prøvet Ghost, men jeg husker det som meget
mere bøvlet.

--
vh
Ole C

Fra : Jakob

Dato : 13-10-05 14:06

In article <434e52da$0$49010$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> Det er mange år siden jeg har prøvet Ghost, men jeg husker det som meget

Det lyder perfekt. Hvordan fungerede det i praksis. Havde du et image af
systempartitionen på en anden partition, eller på en hel anden disk ?

Jeg har tænkt mig at det image jeg laver skal være på en ekstern usb
disk, men ved ikke om det kan funge, det burde det vel kunne ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole C

Dato : 13-10-05 15:59

Jakob skrev blandt andet:

> Jeg har tænkt mig at det image jeg laver skal være på en ekstern usb
> disk, men ved ikke om det kan funge, det burde det vel kunne ??

Det er det jeg har.

--
vh
Ole C