MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med spil!
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 11-10-05 23:22

Hej.

Dette er muligvis ikke den rigtige gruppe? Men da presset fra min dreng er
stort, prøver jeg alligevel.

Jeg kører med WinXP SP 2.

Når drengen kører to bestemte spil (C&C Generals + Empires down of the
modern world) crasher spillet til skrivebordet.

Jeg har snupper følgende fra en fejllog fra C&C:

Release Crash at Sun Oct 02 08:29:00 2005
; Reason Uncaught Exception in GameEngine::update

Last error:
Exception is access violation
WinMain at 4017f0
Error code: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
which it does not have the appropriate access.
Access address:00000000 was read from.

Stack Dump:
<Unknown>(-1) : <Unknown> 0x00790771

Details:
Register dump...
Eip:00790771 Esp:0012F600 Ebp:00000000
Eax:00000000 Ebx:05085100 Ecx:0012F8E0
Edx:0095FFA4 Esi:05095064 Edi:00000005
EFlags:00010246
CS:001b SS:0023 DS:0023 ES:0023 FS:003b GS:0000
EIP bytes dump...

Bytes at CS:EIP (00790771) : 8B 10 50 FF 52 34 33 FF 85 C0 89 46 78 76 3C
8D 6E 48 8B 46 08 8B 08 6A 00 6A 00 8D 54 24 24 52

Current stack:

Det er russisk for mig!

WinXP installationen er vel efterhånden 2 år gammelt, men det er vel ikke
som i gamle dage, hvor en win98 install. helst skulle fornyes hver 6. måned?

Kan det have noget med SP2 at gøre... eller grafikkortet? (GeForce 5600FX)

Der er efterhånden flere ting der ikke fungerer helt som det skal! IE kan
ikke længere køre homebanking...

Skal jeg i gang med geninstallere XP, eller er der en nemmere løsning?

Mvh

Jasper

Fra : emj

Dato : 11-10-05 23:37

Jasper Ahrensbach skrev:

>WinXP installationen er vel efterhånden 2 år gammelt, men det er vel ikke
>som i gamle dage, hvor en win98 install. helst skulle fornyes hver 6. måned?

Du skal i alle tilfælde holde den opdateret.

>Kan det have noget med SP2 at gøre... eller grafikkortet? (GeForce 5600FX)
>
>Der er efterhånden flere ting der ikke fungerer helt som det skal! IE kan
>ikke længere køre homebanking...

Trænger du´til at få installeret den nye javaversion?
Version 1.5.0_04

>Skal jeg i gang med geninstallere XP, eller er der en nemmere løsning?
Somme tider kommer man langt med at rense for "spyfluer" og andet
skidt og møj.

Hilsen emj

Fra : Kuspor

Dato : 12-10-05 00:30

"Jasper Ahrensbach" skrev i en meddelelse
> [...]
> homebanking...
> Skal jeg i gang med geninstallere XP, eller er der en nemmere løsning?

Ryd op i jeres PC.
Spyware, Worms, Trojanere, Virus mm.
Og opdater, ENDELIG OPDATER.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-10-05 23:00

Kuspor wrote:
> Ryd op i jeres PC.
> Spyware, Worms, Trojanere, Virus mm.
> Og opdater, ENDELIG OPDATER.

Slet temp folders, cookies mm.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 12-10-05 17:43

Har du installeret de seneste opdateringer til de to spil?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-10-05 20:10

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> WinMain at 4017f0
> Error code: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
> for which it does not have the appropriate access.

Det kunne måske være et område i din memory, som er defekt. Hvis du har mere
end et ram modul i computeren, så prøv at fjerne det ene og kun bruge det
andet, for at se om du så stadig har problemet. Har du det, så byt om og
prøv igen.
Har du kun et modul kan du evt. teste med memtest86, som du kan finde via
google.

> [...]
> måned?
>
> Kan det have noget med SP2 at gøre... eller grafikkortet? (GeForce 5600FX)

C&C ved jeg kan køre uden problemer med SP2, så det burde ikke være det.
Samtidig er det ikke særligt krævene angående grafikkort, så et 5600 kan
køre det uden problemer. Du kan evt. prøve med en anden driver til
grafikkortet. Bemærk her, at det ikke altid er bedst med den sidste nye
driver. Husk at afinstallere den gamle driver helt og genstarte inden du
evt. installerer en ny.

> Der er efterhånden flere ting der ikke fungerer helt som det skal! IE kan
> ikke længere køre homebanking...

Det kunne så skyldes andre fejl. Får du ingen fejlmeddelelser? Det kan være,
at du skal have den sidste nye Java osv. Men det var rart med noget nærmere
beskrivelse af, hvad der sker.

Kurt