MS Windows
briani 27239
Frakoblet netværksdrev
Fra : Brian Emilius

Dato : 11-10-05 21:42

Hej NG

Jeg har et netværksdrev, som ikke eksisterer mere, men det figurerer
stadig i "Denne Computer" og optager dermed et drevbogstav. Når jeg
højreklikker på det og trykker "Afbryd forbindelse", får jeg denne fejl:
"Netværksforbindelsen blev ikke fundet".

Hvordan fjerner jeg det?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : René Jensen

Dato : 11-10-05 22:39

Brian Emilius wrote:
> [...]
> højreklikker på det og trykker "Afbryd forbindelse", får jeg denne fejl:
> "Netværksforbindelsen blev ikke fundet".

Vælg 'Kør' fra 'Start Menuen', og indtast følgende:

net use x: /delete

Erstat x: med det drevbogstav, som din netværksforbindelse optager.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Brian Emilius

Dato : 12-10-05 14:49

René Jensen skrev:
> net use x: /delete

Virker ikke - jeg får samme fejl.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Svend Poulsen

Dato : 15-10-05 23:25

Brian Emilius skrev:

> [...]
> højreklikker på det og trykker "Afbryd forbindelse", får jeg denne fejl:
> "Netværksforbindelsen blev ikke fundet".

Hvilken Windows version taler du om ?

I XP Pro burde det være nok at marker netværksdrevet og så trykke på tasten
delete.

Mvh. Svend

Fra : Brian Emilius

Dato : 16-10-05 11:46

Svend Poulsen skrev:
> Hvilken Windows version taler du om ?
>
> I XP Pro burde det være nok at marker netværksdrevet og så trykke på tasten
> delete.

Ja, ok - det er XP pro... og jeg har prøvet delete og "net use X:
/delete" og prøvet at slette via "Denne Computer" al sammen med samme
resultat, som beskrevet tidligere i tråden.

Mvh
Brian Emilius