MS Windows
briani 27239
Fejl på driverdisk
Fra : Barney Gumble

Dato : 11-10-05 21:21

Så fik jeg endelig installeret Windows på en ny disk (jf. mine tråde fra i
går). Det lykkedes mig desværre ikke at få den engelske version installeret
(fejl på cd'en), så nu sidder jeg med en dansk version af Windows. Dette
betød i øvrigt også indkøb af nyt tastatur, da F8 tasten ikke fungerede på
det gamle multimedietastatur (F8 skulle ikke bruges ved den engelske
installation, men kun ved den danske).

Nu har jeg så også fået installeret de forskellige driver-cd'er der i sin
tid fulgte med min pc'er, men der er desværre en enkelt af cd'erne som mit
drev ikke vil læse. På cd'en står der:

"SIS IDE Miniport Driver for Windows XP"

Nogen der ved om jeg kan hente ovenstående et sted på nettet? Jeg har
installeret "Everesthome" hvis der kræves yderligere oplysninger.

På forhånd tak

BG

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-10-05 21:35

"Barney Gumble" <BG@duffbeer(remove).com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der ved om jeg kan hente ovenstående et sted på nettet? Jeg har
> installeret "Everesthome" hvis der kræves yderligere oplysninger.

Den kan du næsten med sikkerhed finde hos fabrikanten af dit bundkort.
Så det er navnet på bundkortet og hvilken model, der mangler før du kan få
yderligere at vide. Men når du har det, bør du selv kunne finde det via
google.

Kurt

Fra : Barney Gumble

Dato : 11-10-05 22:15

> [...]
> yderligere at vide. Men når du har det, bør du selv kunne finde det via

Bundkort navn: Gigabyte GA-8SIML2
Bundkort chipsæt: SIS650GX

Jeg kan ikke rigtig finde den på deres hjemmeside, men kunne finde en der
ligner - GA-8SIMLP:

kortlink.dk/24bh

Kan jeg mon installere den driver der på ovenstående side hedder "SiS IDE"
som erstatning for min defekte cd?

BG

Fra : Barney Gumble

Dato : 11-10-05 22:24

> [...]
>
> kortlink.dk/24bh
>
> Kan jeg mon installere den driver der på ovenstående side hedder "SiS IDE"

Ja nu fandt jeg så den rigtige version alligevel:

www.kortlink.dk/24bm

Spørgsmålet er så stadig, om "SIS IDE" gør det ud for min defekte "SIS IDE
Miniport Driver for Windows XP"-cd?

BG

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-10-05 22:56

> [...]
>
> www.kortlink.dk/24bm
>
> Spørgsmålet er så stadig, om "SIS IDE" gør det ud for min defekte "SIS IDE

Hvis du installerer alle de drivere, som findes på anførte side, skulle det
ikke være nødvendigt med mere.

Kurt

Fra : Barney Gumble

Dato : 12-10-05 00:20

> Hvis du installerer alle de drivere, som findes på anførte side, skulle
> det ikke være nødvendigt med mere.

Det er hermed gjort.

Tak for dine svar...

BG