MS Windows
briani 27239
sata-driver på WIN XP installations CD : h~
Fra : Lars Hansen

Dato : 11-10-05 10:42

Hej

Jeg har lige købt en laptop i Tyskland med medfølgende windows xp home.
Styresystemet er dog på tysk og det er jeg ikke så glad for. Jeg har
heldigvis en dansk windows xp cd, men den indeholder bare ikke de nødvendige
sata-drivere. Så hvordan opdaterer jeg min win xp pro cd, så jeg kan
installere den på min laptop?

Jeg har downloadet sata-driverne fra Fujitsu-Siemens hjemmeside, men ved
ikke hvor jeg skal placere dem på windows xp pro cd'en.

En anden mulighed er at købe et diskettedrev som fungerer over USB, men jeg
gider kun at ofre penge på det hvis jeg ikke kan få ovenstående til at
virke. Iøvrigt fortalte Fujitsu-Siemens mig at det kun er bestemte USB
floppy-drev som windows xp installationen virker med....

Håber I kan hjælpe ....Tak på forhånd...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-10-05 11:01

"Lars Hansen" <invalid@nospam.com> writes:

> Jeg har downloadet sata-driverne fra Fujitsu-Siemens hjemmeside, men ved
> ikke hvor jeg skal placere dem på windows xp pro cd'en.

Jeg har bemærket at XP installationen på et tidspunkt tillader at man
indlæser ekstra drivere. Måske kunne du fifle noget sammen til det
sted?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-10-05 11:18

> Jeg har bemærket at XP installationen på et tidspunkt tillader at man
> indlæser ekstra drivere. Måske kunne du fifle noget sammen til det
> sted?

ja, men det forudsætter at jeg har et floppy drev....og det har jeg ik på
min bærbare

Fra : none

Dato : 11-10-05 11:20

Lars Hansen wrote:

> ja, men det forudsætter at jeg har et floppy drev....og det har jeg ik på
> min bærbare

Mener at der er flere metoder at installere/indlæse 3rd party drivers på.
F.eks. Memory sticks.

Fra : Nederbasse

Dato : 11-10-05 12:02

"Lars Hansen" <invalid@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> floppy-drev som windows xp installationen virker med....
>
> Håber I kan hjælpe ....Tak på forhånd...

Lav en unattended install cd med de drivere du skal bruge
Se her: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1703&page=1 og det
virker fint

LarsN

Fra : John

Dato : 11-10-05 12:52

> Jeg har downloadet sata-driverne fra Fujitsu-Siemens hjemmeside, men ved
> ikke hvor jeg skal placere dem på windows xp pro cd'en.

Jeg har lige fået øjnene op for dette lille program, der på en nem måde kan
integrere dine drivere på en Windows CD. Du kan så vælge at lave en ISO
image som du kan brænde til en CD:

http://www.nliteos.com/

nLite Features
- Service Pack Integration
- Component Removal
- Unattended Setup
- Driver Integration
- Hotfixes Integration
- Tweaks
- Patches
- Bootable ISO creation

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-10-05 13:39

takker mange gange Det vil jeg lige prøve.....

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-10-05 17:22

Jeg skal slipstreame en Cd med win xp pro,
service pack 2 og SATA drivere...men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilke
filer jeg skal hente for at SATA kommer til at fungere...

Jeg har fulgt den her vejledning:

http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm

og har færdiggjort punkt 5. Det er punkt 6 der volder problemer idet jeg er
meget usikker på hvilke filer jeg skal hente.

På min Fujitsu-Siemens laptop står der under device manager:

IDE ATA/ATAPI controller:
-INTEL(R) 82801FB/FBM Ultra ATA storage controllers- 266F

SCSI- and RAID controller:
- VIA VT6421 RAID controller

Er der nogen der kan hjælpe mig videre?

Tak