MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP/2000 installation på PC med ku
Fra : Lars Jensen

Dato : 09-10-05 12:26

Hej Alle

Jeg sidder og forsøger at installere Windows, i "en eller anden
afskygning" (har prøvet med flere forskellige) på en ældre pc, hvor der
både er IDE og SCSI interface.

Jeg har en IDE-disk, men den er kaput, så i stedet har jeg disablet alt
IDE, og anvendt SCSI.

PC'en (en ældre DUAL maskine, med 64Megabyte ram) booter fint, kan finde
SCSI enhederne osv, og kan også boot fra SCSI Cdrom drevet.

Problemet kommer lige efter.

Maskinen "låser" blot med beskeden "Installationsprogrammet undersøger
computerens hardwareconfiguration", og kommer ikke videre. Maskinen er
stadig i live, den kan resettes med ctrl+alt+del og NumLock osv svare.

Maskinen kan boot fint, og starte installationen med min dårlige IDE
disk monteret, og aktiveret. Jeg kan endda slette partitioner under
installation, og lave nye på alle diske, men da jeg ikke kan vælge at
installere på SCSI diskene, fordi Windows absolut VIL skrive på IDE
disken før den kan gå videre, strander jeg der :(

Hvad gør en klog mand, eller hvad gør jeg!? :)

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 09-10-05 13:21

Lars Jensen wrote:
> Hej Alle

> Hvad gør en klog mand, eller hvad gør jeg!? :)

Problem solved, men godt nok mystisk!

Jeg var nød til, selv om IDE var disabled på bundkortet, at lave en
auto-detect af IDE, og blot sige "Y" til at den intet fandt, gemme
konfiguation, og genstarte, og vupti!

Mystisk!

> Lars B

Lars B