MS Windows
briani 27239
ramspørgsmål/jobliste
Fra : Doom3nørden

Dato : 09-10-05 10:59

Hej alle sammen hvordan kan jeg se hvor mange ram Doom3 bruger når
jeg spiller ? jeg har lige prøvet at have windows jobliste åben for at
prøve at se det der, men er der ikke en smartere måde ? lige nu ligger
den på 276mb ram men kurven var en del højere oppe under spillet kan
jeg se men jeg kan ikke se et tal nogen steder ?

eller skal jeg over og måle hvor høj kurven er på 276 og se hvor høj
den har været og så gange op ? hehe nej der må være en smartere
måde håber jeg

ved nogen om doom3 bruger mere end 1gb tilsammen med windows ?

hvis det skulle have indvirkning på spørgsmålet så er min computer
bygget op af disse dele :

Os : Windows xp sp2
Cpu : P4 Preschot 3.0 (3.3)
Ram : 2 GB PC3200 (400mhz) Kingston value dual (2.5-3-3-8)
Grafikkort : Geforce 6800 GT (Asus 128mb ram)
Bundkort/chipset : MSI PT880/Via880
Harddisk : Seagate 7200. 8mb 250GB
Lydkort : Creative Soundblaster Audigy

Fra : none

Dato : 09-10-05 11:10

Doom3nørden wrote:
> [...]
> Cpu : P4 Preschot 3.0 (3.3)
> Ram : 2 GB PC3200 (400mhz) Kingston value dual (2.5-3-3-8)
> Grafikkort : Geforce 6800 GT (Asus 128mb ram)

Se com_showMemoryUsage
http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/fullcvarlist.htm
Det må blot være noget med at få consolen frem og så indtaste det..
måske: com_showMemoryUsage 1

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-10-05 11:10

Doom3nørden skrev:

> jeg har lige prøvet at have windows jobliste åben for at
> prøve at se det der, men er der ikke en smartere måde ?

Du kunne lave en Performance Log.
Control Panel > Administrative Tools > Performance.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-10-05 11:46

Doom3nørden skrev:

> Hej alle sammen hvordan kan jeg se hvor mange ram Doom3
> bruger når jeg spiller ?

Hvorfor har du stillet det samme spørgsmål i <news:dk.edb.hardware>,
men med et andet navn(*)? Måske er det bare mig, men sådan noget
synes jeg ærlig talt er ubehøvlet, hvis den eneste grund er at
forøge sine chancer for et svar.

(*) <news:8uohk15u4amuaq9brcso2sin8qrcn4m9cm@4ax.com>

Læs gerne: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : ninja ninjasen

Dato : 09-10-05 16:13

tak for svarene, jeg har bare haft en del problemer med at finde ud af
det, så spurgte et par steder

jeg fik et svar af en David i hardwaregruppen det lydder sådan her his
i skulle være intereserede.
ps det virkede

doom3 bruger 744mb ram i spidsbelastning

Åbn joblisten, vælg "Vis" i menuen, vælg "Vælg kolonner", sæt hak ved
"Spidsbelastning for hukommelse", tryk "OK".
Du får nu en ekstra kolonne, der viser det samlede antal MB RAM de
enkelte programmer har brugt.