MS Windows
briani 27239
ntfs til fat32
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-10-05 09:20

Er det rigtigt at kommandoen "convert c: /FS:FAT32 /V /X" konverterer en
ntfs til fat32 som beskrevet på
http://www.itzonen.dk/forum/topic.asp?C_ID=2&F_ID=18&T_ID=591 (indlæg
Skrevet: 22/05 10:59) ?

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-10-05 09:44

Ivan V. Klattrup skrev:

> Er det rigtigt at kommandoen "convert c: /FS:FAT32 /V /X"
> konverterer en ntfs til fat32 som beskrevet på
> http://www.itzonen.dk/forum/topic.asp?C_ID=2&F_ID=18&T_ID=591
> (indlæg Skrevet: 22/05 10:59) ?

Ikke ifølge MS selv.
<http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/convertfat.mspx>

--
Hilsen
Madsen

Fra : _paul

Dato : 09-10-05 19:09

ifølge MS selv.
> [...]

Man skulle måske nævne at konvertering fra ntfs til fat32 er mulig med
PartitionMagic8. Uden at der skal slettes en eneste fil.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-10-05 15:29

Ivan V. Klattrup wrote:
> Er det rigtigt at kommandoen "convert c: /FS:FAT32 /V /X" konverterer
> en ntfs til fat32 som beskrevet på
> http://www.itzonen.dk/forum/topic.asp?C_ID=2&F_ID=18&T_ID=591 (indlæg
> Skrevet: 22/05 10:59) ?

Jeg prøvede lige på en tom harddisk for at være sikker

Den giver fejlen:

"Convert kan ikke bruges på et NTFS drev"

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-10-05 18:25

Jan Vestergaard skrev:

>Jeg prøvede lige på en tom harddisk for at være sikker

Sådan en manglede jeg.

>"Convert kan ikke bruges på et NTFS drev"

Ok, tak for det

Også tak til Thomas for hans svar.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-10-05 19:08

Ivan V. Klattrup wrote:
> Sådan en manglede jeg.

Jeg er ved at flikke en ny PC sammen, så der var tilfældigvis en tom disk

> Ok, tak for det

Men du kan gøre det med Partition Magic - den kan godt klare det.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-10-05 19:14

Jan Vestergaard skrev:

>Men du kan gøre det med Partition Magic - den kan godt klare det.

Det ved jeg godt, det var fordi at jeg blev overrasket, over at der stod i
det forum at det kunne gøres på den måde, at jeg blev nysgerrig.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk