MS Windows
briani 27239
Standby og Dvale virker ikke i XP
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-10-05 08:46

Jeg har problemer med både Dvale og Standby i Windows XP - håber, der er
hjælp at hente hér :D

Beskrivelse: Når jeg forsøger at sætte maskinen i standby, kommer der
kortvarrigt sort skærm, hvorefter maskinen returnerer til loginsiden. Af og
til hænder det også, at maskinen bare hænger med sort skærm.

Ved forsøg på at gå i dvale, hænger maskinen med sort skærm.

Der er foretaget en helt ny installation af XP med SP2. Bundkortet er et
Asus P4P800. Maskinen var konfigureret til at anvende S3 standby under XP
installationen.

Maskinen er opdateret med nyeste drivers.

Nogen input til, hvad problemet kan være?

Mvh
Mandal

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-10-05 10:40

Brian Fisker [8900] skrev:

> Nogen input til, hvad problemet kan være?

Kører den ACPI? Det kan du se inde i Enhedshåndtering under Computer.
Den skal gerne hedde noget med ACPI derinde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-10-05 11:11

> Kører den ACPI? Det kan du se inde i Enhedshåndtering under Computer.
> Den skal gerne hedde noget med ACPI derinde.

Det burde jeg selvfølgelig have skrevet :) - Ja, maskinen kører ACPI.

Mvh
Mandal

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-10-05 11:30

Brian Fisker [8900] skrev:

> Ja, maskinen kører ACPI.

Nå ok. Så læs Michaels svar. Jeg har ofte oplevet problemer med
dvale og standby pga. tilkoblede USB-enheder. Kortlæsere, er noget
af det værste.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-10-05 11:28

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERN_MIGedb.dk> wrote:

>Nogen input til, hvad problemet kan være?

Problemet ligger typisk i en device driver...

Hvad har du af PCI-kort i maskinen ?

Sidder der noget i USB / Firewire stikkene ?

Er der en kortlæser ?

<mlr>

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-10-05 19:02

> Problemet ligger typisk i en device driver...

Det var også min første indskydelse, hvorfor jeg opdaterede alle drivere...

> Hvad har du af PCI-kort i maskinen ?

Ingen

> Sidder der noget i USB / Firewire stikkene ?

Pt. sidder mit Logitech Cordless Desktop MX samt en Canon MP130 i USB. Jeg
har dog haft disse afmonteret uden held.

> Er der en kortlæser ?

Nope - ingen kortlæsere.

Mvh
Mandal

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-10-05 21:43

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERN_MIGedb.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen input til, hvad problemet kan være?

Så kom det til at virke :D

Henholdsvis tastatur og mus skal have deaktiveret "Tillad at vække fra
standby"-tingen.

Eneste ulempe er nu, at jeg ved forsøg på standby returnerer til loginsiden.
Derefter kan jeg igen aktivere standby, hvorefter maskinen går i standby.
Jeg overvejer, om grunden til, at jeg returneres til loginsiden første gang
skyldes, at jeg har password på mine profiler...

Mvh
Mandal

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 10-10-05 17:25

> Så kom det til at virke :D

Ihvertfald kortvarrigt :(

Af og til hænger maskinen stadig. Kan det mon have noget at gøre med, hvilke
programmer, jeg anvender i løbet af en "login sektion"?

Mvh
Mandal