MS Windows
briani 27239
Backup af c-drevet
Fra : Mythos

Dato : 08-10-05 13:15

Hej i gruppen

Jeg har lige samlet og installeret en ny computer for nogen jeg kender. De
vil gerne have lavet backup af det hele, og gerne løbende hver uge. Da jeg
selv aldrig har rodet med den slags, men grædt meget, så ville jeg høre om i
kan komme med forslag til hvad jeg skal gribe og gøre i.
Jeg skal kunne sætte programmet til at lave en backup, og derefter skal det
så automatisk hver fredag selv kunne gøre det, eller opdatere den backup der
er lavet, så det sidste for hver uge er med.
Det er ikke så meget det drejer sig om, det er Windows XP Pro og nogle små
programmer, og plads er der rigeligt af, for det kommer til at ligge på en
slave harddisk

Mythos

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-10-05 15:02

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmer, og plads er der rigeligt af, for det kommer til at ligge på en

Selv hej
Følg dette link genialt program
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Lauridsen

Dato : 11-10-05 14:53

> Selv hej
> Følg dette link genialt program
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm
> --
Det er sgu genialt, tak for linket..

Mvh.
Lars

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 08-10-05 15:17

Mythos skrev:

> [...]
> Det er ikke så meget det drejer sig om, det er Windows XP Pro og
> nogle små programmer, og plads er der rigeligt af, for det kommer til

Hvordan skal den backup bruges. Er det til
at genetablere pcen med ved nedbrud eller
er det kun for at gemme vigtige data?

Hvis det er til genetablering vil Norton Ghost
være et godt valg. Hvis det kun er for at kunne
genskabe vigtige data, vil Stones Kopikontrol
være et godt valg.

--
Lars Fragstrup

Fra : Mythos

Dato : 08-10-05 17:55

> [...]
>
> Hvis det er til genetablering vil Norton Ghost
> være et godt valg. Hvis det kun er for at kunne
> genskabe vigtige data, vil Stones Kopikontrol

Det burde jeg have taget med, men fik det ikke.

Ja, det er til at genetablere C drevet ved "uheld"
Jeg har ladet mig fortælle at Norton Ghost ikke er så godt igen, men sådan
er det vel altid, nogle foretrækker noget, andre andet. Men du mener at
Norton vil være det bedste valg ?

Mythos

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 08-10-05 18:07

Mythos skrev:

> [...]
> sådan er det vel altid, nogle foretrækker noget, andre andet. Men du
> mener at Norton vil være det bedste valg ?

Ja, det gør jeg.

--
Lars Fragstrup

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-10-05 19:08

Mythos wrote:

> [...]
> sådan er det vel altid, nogle foretrækker noget, andre andet. Men du
> mener at Norton vil være det bedste valg ?

Del harddsiken op på den maskine der er tale om og læg dokumenter
på det andet drev. Så er der ikke så meget, der skal tages backup af
på C: drevet.
Overtal også brugerne til at have en kopi af installations filerne fra
programmer
hentet på internettet på et andet drev end c: Så er et crash af
styresystemet
til at over se.

mvh
Henning

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 09-10-05 00:05

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmer
> hentet på internettet på et andet drev end c: Så er et crash af

Ups, den går ikke Henning, så er det jo ikke en backup :)

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 08-10-05 15:17

Fra : Mythos

Dato : 08-10-05 21:03

Tak for hjælpen alle sammen, jeg tager jeres råd med mig.

Mythos