MS Windows
briani 27239
Xcopy kopiering af filer til en mappe på s~
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 22:28

Hejsa

Er der nogen der kan lave et bat script, som f.eks kan kopier alle .htm
filer fra skrivebordet til en mappe test
på skrivebordet?? Jeg har prøvet at få hjælp fra eksperten uden held, men
det skal åbenbart stå lidt kryptisk.
Nu har jeg brugt en dag på, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, villle
jeg blive mega glad.

Michael

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-10-05 22:57

Agent Orange wrote:
> [...]
> det skal åbenbart stå lidt kryptisk.
> Nu har jeg brugt en dag på, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, villle

Dette skal være én linie:
xcopy "C:\Documents and Settings\Whatever\Skrivebord\*.htm"
"C:\Documents and Settings\Whatever\Skrivebord\test"

/b

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-10-05 23:09

On Fri, 7 Oct 2005 23:28:01 +0200, "Agent Orange"
<mborchmann(snabela)vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>det skal åbenbart stå lidt kryptisk.
>Nu har jeg brugt en dag på, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, villle

2 linjer skulle kunne gøre det:

if not exist "%homepath%\Skrivebord\test" md
"%homepath%\Skrivebord\test"

copy "%homepath%\Skrivebord\*.html" "%homepath%\Skrivebord\test\*.*"

/Hans

Fra : Snuden

Dato : 09-10-05 18:11

On Sat, 08 Oct 2005 00:08:59 +0200, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>2 linjer skulle kunne gøre det:
>
>if not exist "%homepath%\Skrivebord\test" md
>"%homepath%\Skrivebord\test"
>
>copy "%homepath%\Skrivebord\*.html" "%homepath%\Skrivebord\test\*.*"

mmm.. men den får ikke filer som er navngivet "htm" med over. Samtidig
kan du ikke være sikker på %HOMEPATH% peger på brugerens lokale profil
(det vil den fx. typisk ikke gøre hvis brugeren sidder i et domæne).
Prøv den her:

----SCRIPT START----
if not exist "%USERPROFILE%\Skrivebord\Test" (
md "%USERPROFILE%\Skrivebord\Test"
)

xcopy /Y "%USERPROFILE%\Skrivebord\*.htm*"
"%USERPROFILE%\Skrivebord\Test"
----SCRIPT SLUT----

ovenstående XCOPY skal være på én linie.
--
Snuden

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 08-10-05 12:28

"Agent Orange" <mborchmann(snabela)vip.cybercity.dk> skrev:
Fri, 7 Oct 2005 23:28:01 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>Er der nogen der kan lave et bat script, som f.eks kan kopier alle .htm
>filer fra skrivebordet til en mappe test ....
Vi andre bruger TotalCommander til sådan noget.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-10-05 12:36

Erik Helmer Nielsen skrev:

>Vi andre bruger TotalCommander til sådan noget.

Det skal i da have lov til.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 08-10-05 13:09

Erik Helmer Nielsen wrote:
> "Agent Orange" <mborchmann(snabela)vip.cybercity.dk> skrev:
> Fri, 7 Oct 2005 23:28:01 +0200 i dk.edb.system.ms-windows

> Vi andre bruger TotalCommander til sådan noget.

Andre bruger bat-scripts, (ba)sh, Python, Totoal Commander
eller Explorer efter hvad der er smartest.

Fra : Lars

Dato : 08-10-05 21:14

In article <38bfk1demrh8ev619h59igvh7lmuae2b3k@4ax.com>,
ehelmer@boerne.invalid says...
> Vi andre bruger TotalCommander til sådan noget.
> Erik Helmer Nielsen

Exactly, det kan ikke gøres bedre.

--
Best regards

Lars

Fra : Benny Andersen

Dato : 09-10-05 12:01

On Sat, 8 Oct 2005 22:14:09 +0200, Lars <nomail@none.com> wrote:

>In article <38bfk1demrh8ev619h59igvh7lmuae2b3k@4ax.com>,
>ehelmer@boerne.invalid says...
>
>Exactly, det kan ikke gøres bedre.
Forudsat kopiering er noget som skal ske når en bruger husker det, og
man har lyst til at foretage den samme exercist i et GUI miljø for
10.000 gang.
--
Mvh Benny Andersen
- anvender af TotalCommander til ftp synkronisering mapper.