MS Windows
briani 27239
Gratis DVD-decoder til WinXP
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-10-05 20:27

Jeg prøver at afspille en DVD-film på min WinXP-maskine, men Windows
MediaPlayer fortællre mig, at den mangler en decoder-plugin og henviser
mig til denne side:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/getmore/plugins.aspx#DVDDecoder

Alle pluins koster penge.
Findes der ingen gratis (og lovlig!) måde at vise DVD-film på Windows?

Janus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-10-05 20:32

Janus Sandsgaard skrev:

>Findes der ingen gratis (og lovlig!) måde at vise DVD-film på Windows?

Der findes flere, en af dem er VLC, den bruger jeg.
http://www.videolan.org/vlc/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-10-05 20:38

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> writes:

> Findes der ingen gratis (og lovlig!) måde at vise DVD-film på Windows?

Se om Mplayer eller vlc kan det du skal bruge.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Nicolai

Dato : 07-10-05 20:51
Fra : Kåre

Dato : 09-10-05 10:34

"Janus Sandsgaard" <spamthis@janus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alle pluins koster penge.
> Findes der ingen gratis (og lovlig!) måde at vise DVD-film på Windows?

Jeg har samme problem med min svigermors nye PC. Men jeg har forhørt mig, og
fået fortalt at Media Player 10 skulle kunne klare den. Så den har jeg
downloadet men endnu ikke prøvet.

Kåre

Fra : Edmund

Dato : 09-10-05 17:14

Kåre wrote:

> Jeg har samme problem med min svigermors nye PC. Men jeg har forhørt
> mig, og fået fortalt at Media Player 10 skulle kunne klare den. Så
> den har jeg downloadet men endnu ikke prøvet.

Media Player 10 kræver også et Mpeg2/DVD dekoder for at virke
--
Mvh Edmund

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-10-05 11:11

> [...]

> Alle pluins koster penge.
> Findes der ingen gratis (og lovlig!) måde at vise DVD-film på Windows?

Fulgte der ikke en eller anden DVD afspiller med maskinen? De plejer
at installere det krævede plugin, og så kan man bare bruge WMP
alligevel.

Alternativt så prøv at kig på vlc eller mplayer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/