MS Windows
briani 27239
Fjernsupport / fjernskrivebord
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 18:39

Hejsa

Kan fjernskrivebord, bruges via internettet?

Jeg har nemlig det problem, at jeg skal være bortrejst et stykke tid - og
nogle gange får jeg brug for noget der findes hjemme på den stationære
computer...

Der er en hjemme til at tænde computeren. Ret meget mere tror jeg ikke hun
skal, måske skrive adgangskoden.

Men kan man oprette forbindelse via Internettet?

Sikkerheden behøves ikke være i top, da det kun er meget kort tid.

Kan man evt. lave en genvej til Fjernsupportinvitering?

--
Pita

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-10-05 19:17

"Pita" <hjardemaal(Nysmiginumsenspammere)email.dk> writes:

> Kan fjernskrivebord, bruges via internettet?

Ja. Jeg har gjort det i Windows XP Pro.

Du skal bruge maskinens DNS-navn eller IP-nummer til at forbinde dig
med maskinen. Spørgsmålet er om maskinen kan tilgåes udefra.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 20:11

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du skal bruge maskinens DNS-navn eller IP-nummer til at forbinde dig
> med maskinen. Spørgsmålet er om maskinen kan tilgåes udefra.

Alle firewalls og sådan - det er bare skidebesværligt at teste...

Har jo kun en internet forbindelse... også dog - hvis jeg nu hoppe uden om
routeren, har jeg jo også 2 Ip'er. Så kan jeg kontrollere om selve computren
er for sikker.

Så er det bare at pille routeren fra når jeg tager afsted.

Prøver lige at arbejde med det

--
Pita

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 20:37

"Pita" <hjardemaal(Nysmiginumsenspammere)email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> computren er for sikker.
>
> Så er det bare at pille routeren fra når jeg tager afsted.

Bortset fra at jeg er nødt til at vente til leasetiden for routeren er løbet
ud... Er det stadig en tid hos TDC?

--
Pita