MS Windows
briani 27239
Hvor mange .
Fra : Ricko.

Dato : 07-10-05 15:23

Hvor mange partioner er det egentligt muligt at lave på en harddisk, jeg har
lige sidet og lavet en helt frisk xp install med sp2, den der skulle have
den bad om at få den delt op i 4 partioner og det er der jo intet i vejen
for ,

--
Ricko.
ricko@livsnyter.com

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-10-05 15:31

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har lige sidet og lavet en helt frisk xp install med sp2, den der skulle
> have den bad om at få den delt op i 4 partioner og det er der jo intet i

Alfabetet -a -b -æ -ø -å

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Holst

Dato : 07-10-05 15:32

Ricko. wrote:

> [...]
> den bad om at få den delt op i 4 partioner og det er der jo intet i vejen

I gamle dage kunne man have fra drev A: til drev Z:, hvilket vist giver
26 muligheder, hvoraf i gamle dage A: og B: gik til diskettedrev og C:
til harddisken (dvs. bootpartitionen). Ekstra partitions startede så ved
D: og så videre.

Så du kan sikkert have mange. Om der stadig er en sådan begrænsning i
dag, ved jeg ikke.

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-05 15:42

> Så du kan sikkert have mange. Om der stadig er en sådan begrænsning i
> dag, ved jeg ikke.
Har lige fundet en gl hardisk på 40 gb frem , den vil jeg sætte i en forsøgs
maskine og så prøve hvor mange jeg kan lave under xp.

Fra : Holst

Dato : 07-10-05 15:52

Ricko. wrote:

> Har lige fundet en gl hardisk på 40 gb frem , den vil jeg sætte i en forsøgs
> maskine og så prøve hvor mange jeg kan lave under xp.

På min Amiga var begrænsningen vist nok 256, men hvem kunne finde på at
lave så mange. Selv MS-DOS' A-Z burde jo være rigeligt til de fleste.

Jeg har indtryk af, at i hvert fald i gamle dage var det
operativsystemet og ikke harddisken, der satte en begrænsning på
antallet af partitions.

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-05 16:05

> [...]
> har indtryk af, at i hvert fald i gamle dage var det operativsystemet og
> ikke harddisken, der satte en begrænsning på antallet af partition
Det var også kun ment som et spørgsmål for sjov, men nu vil jeg forsøge at
lave alle dem den vil , det kan jo ikke bruges til noget alligevel , men
sjovt at vide .

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-10-05 14:45

Ricko. wrote:

> Har lige fundet en gl hardisk på 40 gb frem , den vil jeg sætte i en forsøgs
> maskine og så prøve hvor mange jeg kan lave under xp.

Husk du højst kan have 4 primære partitioner.
de øvrige skal laves som logiske partitioner i en udvidet partition.