Filnavne fra CD-ROM - ka' Java
Fra : Paw Melin

Dato : 08-06-01 17:30

Indlæsning af drev-struktur

I forbindelse med et lille program jeg er ved at lave, vil jeg indlæse

alle filnavnene fra en CD-ROM der har fx extension *.jpg.

Jeg kunne gøre dette vha. en almindelig DOS kommando (dir) som jeg piper

over i Java, denne løsning synes dog at være temmelig beskidt.

Kan jeg indlæse alle filnavnene fra en CD-ROM ved hjælp af nogle af JDKs

klasser over i en eller anden struktur (fx et String array).

Er der i øvrigt nogen der ved, om det er muligt at validerer drevet, altså om det nu også er en CD - samt hvordan man henter volumenavnet fra denne.

På forhånd tak
Paw