MS Windows
briani 27239
Medion pc: Genskabe fabriksindstilling
Fra : Danny

Dato : 07-10-05 07:17

Hej

Jeg har en pc, som jeg købte i Aldi og jeg vil gerne genskabe
fabriksinstillingen. Jeg kan læse mig til at man kan gøre det ved at afvikle
filen retten.exe, der ligger på E-drevet, som så overskriver C-drevet med et
frisk image.

Problemet er bare at få denne fil afviklet, for jeg kan ikke køre den fra
windows. Skal jeg brænde retten.exe ud på CD'er og afvikle dem derfra? Hvis
ja, hvordan starter jeg så pc'en op, så den er klar til at læse retten.exe
fra CD-drevet?

På forhånd tak.

Mvh,
Danny

Fra : Henning

Dato : 07-10-05 07:39

On Fri, 7 Oct 2005 08:17:04 +0200, "Danny" <santos@post.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>ja, hvordan starter jeg så pc'en op, så den er klar til at læse retten.exe

Læs manualen Boot op på diskette, CD eller kortlæser. E-drevet er
fat-formateret og kan tilgåes fra disse bootmedier.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-05 07:47

> [...]

> filen retten.exe, der ligger på E-drevet, som så overskriver C-drevet med et

Hvis det er den samme som jeg købte for et par år siden i ComputerCity
til knap 4.000 kroner {+ udgifter til FireWire kort}, så er der nu kun
en minimal harddisk på 40G {reelt: 37,3G}. Den var ved købet oprindeligt
opdelt i tre partitioner, men det første man foretager sig er da at
reformattere harddisken, og installere XP Pro i stedet for den
medfølgende XP Home, der er ubrugelig, og så ellers Office XP Pro etc.

Du har fået en CD-ROM hvor du derudover kan installere ekstra drivere.
Den hedder »Application & Support-CD«. Derudover var der CD-ROMer med
Windows XP Home og Microsoft Works.

Sætter du et TV-tunerkort i maskinen, og sørger du for at forsyne den
med en dvd-brænder {i dag: dual layer, altså dvd±R[W] og dvd±R DL} har
du derudover fået dig en billig harddiskoptager. Personligt købte jeg
mig en Hauppaugge WinTV-PVR 350 og en NEC-brænder.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-10-05 22:59

"Per Rønne" wrote:
> det første man foretager sig er da at
> reformattere harddisken, og installere XP Pro i stedet for den
> medfølgende XP Home, der er ubrugelig

Hvad begrunder du denne generalisering med?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-05 04:52

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> wrote:

> Hvad begrunder du denne generalisering med?

XP Home kan da eksempelvis ikke bruges sammen med Remote Desktop
Connection.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-10-05 10:01

"Per Rønne" wrote:
> XP Home kan da eksempelvis ikke bruges sammen med Remote
> Desktop Connection.

Og det har alle og enhver brug for, som derved gør
operativsystemet totalt ubrugeligt?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Flemming

Dato : 08-10-05 11:44

"Danny" <santos@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis
> ja, hvordan starter jeg så pc'en op, så den er klar til at læse retten.exe

Med maskinen fulgte der en CD: Product Recovery CD-ROM.
Kør den og du får den oprindelige fabriksindstilling.

mvh
Flemming