MS Windows
briani 27239
Hvordan installere man det?
Fra : Monty \(7000\)

Dato : 05-10-05 23:24

Jeg har en ældre Compaq Presario 5862 der kører win 98. Når jeg vil lukke
den så lukker den fint ned men istedet for at slukke maskinen kommer der en
besked frem om at jeg nu kan slukke for den. Lidt træls.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og fundet noget ang. APM. Denne funktion
findes ikke på min computer og det kan heller ikke slåes til i Bios.

Nogen der har en løsning på hvad man kan gøre?

Monty

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 23:41

"Monty (7000)" <team6011@mail.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> findes ikke på min computer og det kan heller ikke slåes til i Bios.
>
> Nogen der har en løsning på hvad man kan gøre?

Trykke på knappen.. Det er det eneste du kan gøre. Det er ikke en atx-psu
der sidder i den, så den kan ikke lukke automatisk ned, sorry.

mvh
Ebbe

Fra : Finn 3200

Dato : 06-10-05 07:11

Havde lignende problem tidligere -
ACPI blev ikke indlæst -
Afinstallerede ACPI - rebootede og win98se fandt selv
ACPI knappen derefter - vupti probs var væk
Om det er det prob du har ??
mvh
Finn

Fra : Monty \(7000\)

Dato : 06-10-05 08:29

"Finn 3200" <mdf lisFJERN@post.tele> skrev i en meddelelse
> [...]
> ACPI blev ikke indlæst -
> Afinstallerede ACPI - rebootede og win98se fandt selv
> ACPI knappen derefter - vupti probs var væk

Hvordan installere man den for jeg synes ikke jeg kan finde den og JO det er
en atx psu der sidder i den.

Kan det evt have noget at gøre med hvis det er en ældre version af win98 der
er installeret på den?

Monty

Fra : Finn 3200

Dato : 06-10-05 10:49

Prøv at gå ind i Kontrolpanel - System - Enhedshåndtering og
derefter scroll ned til systemenheder - der skulle gerne være
installeret ACPI enheder (måske kun éen hos dig).
Hvis der ikke er ACPI knap understøttets det ikke.
Du kan imidlertid hente denne fix på nettet til 98 (Google)
kan dog ikke huske hvor - CNET el. ZDNET - tror jeg

Fra : Monty \(7000\)

Dato : 06-10-05 20:55

Problemet blev løst med en bios update og så scannede jeg computeren igennem
og så virkede det hele så tak for alle svarene.

Monty