MS Windows
briani 27239
Hvad skriver bios?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-10-05 08:50

Hejsa

Når jeg starter min pc, skrives der i starten noget fra bios "Cabled but
disabled" eller lign, men det går så stærkt at jeg ikke kan nå at se det.
Hvordan kan jeg se hvad der bliver skrevet.

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-10-05 09:11

Jesper Hansen skrev:

> Hvordan kan jeg se hvad der bliver skrevet.

Tryk på pause-tasten, når den skriver det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-10-05 09:38

On Mon, 03 Oct 2005 10:11:11 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Tryk på pause-tasten, når den skriver det.

Ja det var jo nemt, når man ved det

Det den så skriver kan du måske også hjælpe med. Følgende:

Pri Master: BAH41B70 Maxtor 6B200P0
Ultra DMA Mode-6 S.M.A.R.T. Capale but Disabled

Pri Slave: 17.07W17 WDC WD800JB-00CRA1
Ultra DMA Mode-5 S.M.A.R.T. Capale but Disabled

Det har den ikke altid skrevet under opstart.

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-10-05 10:08

Jesper Hansen skrev:

> Ja det var jo nemt, når man ved det

Det er jo det. :)

> Pri Master: BAH41B70 Maxtor 6B200P0
> Ultra DMA Mode-6 S.M.A.R.T. Capale but Disabled

Mon ikke der står 'Capable'?
Som jeg forstår det, så understøtter disken S.M.A.R.T(*), men det
er ikke koblet til, hvilket jeg kan anbefale dig at gøre.

Hvor du gør det i din BIOS, ved jeg ikke, men i min Award-BIOS, gør
man det under Main, hvorefter man markerer den disk, men ønsker at
ændre på og trykker på Enter. Så kommer der et nyt vindue, hvor man
bla. har mulighed for at slå S.M.A.R.T. til.

(*) S.M.A.R.T står for Self-Monitoring, Analysis and Reporting
Technology. En funktion som overvåger din harddisk for fejl og som
advarer dig, hvis den er på vej til at stå af. Det smarte er, at du
som regel bliver advaret inden den står helt af.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-10-05 10:46

On Mon, 03 Oct 2005 11:08:11 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Mon ikke der står 'Capable'?

Jo

> Som jeg forstår det, så understøtter disken S.M.A.R.T(*), men det
<klip...>

Præcis som du skrev , nu er det slået til. Tak for hjælpen..

--
Venlig hilsen
Jesper

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-10-05 11:14

Jesper Hansen skrev:

> Præcis som du skrev , nu er det slået til. Tak for hjælpen..

Velbekomme.

--
Hilsen
Madsen