MS Windows
briani 27239
Automatisk start af video i Windows XP
Fra : Brian S

Dato : 02-10-05 19:21

Hej Gruppe

Jeg har en videopræsentation kørende på en udstilling, hvor der
bliver slukket for strømmen hver eftermiddag , når udstillingen
lukker. Udstillingen kører i to år, så jeg søger hjælp til en
batch-fil (hedder det stadig det i Win XP?), der kan starte både
programmet "InterVideo WinDVD" og den aktuelle video. Jeg er Mac-mand
og har ikke en dyt forstand på Windows. Så vidt jeg har kunnet læse
mig til, kan denne kommando starte programmet i maksimeret størrelse:

START /M "C:\Program Files\InterVideo\DVD7\WinDVD.exe"

Men hvordan starter man videoen, der ligger som en "VIDEO_TS" mappe på
skrivebordet?

Og hvor gør man af filen, så Windows opdager den ved start?

Tak på forhånd for hjælpen, så jeg ikke skal møde op hos kunden
hver dag i to år...

Hilsen fra Brian

Fra : KsNa

Dato : 02-10-05 20:28

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

START>Alle Pogrammer>Start, her lægger du en genvej til din videofil, den
vil starte filmen når PCen startes, programmet starter selv.

Programmet indstillinger sætte til at starte i fuld skærm.

Mvh
Kim

Fra : Brian S

Dato : 03-10-05 14:22

Hej Kim

Tak for dit svar. Metoden virker fint, hvis man lukker Windows
reglementeret ned. Men hvis man trækker stikket ud - og genstarter -
går videoen ikke i gang - selvom Windows booter hele vejen igennem til
skrivebordet. Det er mystisk. Jeg har efterprøvet det 10 gange nu.

Har du et bud på årsagen til det?

Kunden slukker for strømmen på hele etagen hver dag, og derfor skulle
det gerne virke.

Brian

Fra : KsNa

Dato : 03-10-05 14:42

[...]

Nej, måske der er andre der kan hjælpe?

Kunden slukker for strømmen på hele etagen hver dag, og derfor skulle
det gerne virke.

Fy, fy, skamme - det kan windows ikke lide.

Mvh
Kim

Brian

Fra : Holst

Dato : 03-10-05 15:01

KsNa wrote:

> Kunden slukker for strømmen på hele etagen hver dag, og derfor skulle
> det gerne virke.

Vil du ofre penge på det, så kan du investere i en UPS. Så vil UPS'en
kunne sende et signal, når strømmen forsvinder, til Windows, hvorefter
Windows vel kan sættes til at lukke reglementeret ned.

Fra : Jens G

Dato : 03-10-05 15:38

On 3 Oct 2005 06:21:35 -0700, "Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>går videoen ikke i gang - selvom Windows booter hele vejen igennem til
>skrivebordet. Det er mystisk. Jeg har efterprøvet det 10 gange nu.

Kan det mon være fordi den går ud fra at der har været en fejl, og
derfor booter med sidste gode gendannelsespunkt?

Prøv at lave et gendannelsespunkt manuelt, og genstart derefter
reglementeret en enkelt gang. Måske hjælper det.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-10-05 10:30

Brian S wrote:
> [...]
>
> Har du et bud på årsagen til det?
>
> Kunden slukker for strømmen på hele etagen hver dag, og derfor skulle

Du kan evt. lave en .BAT fil der lukker maskinen pænt ned (shutdown.exe
-s -f), og schedulere den til at køre hver dag 5-10 min. inden strømmen
tages.
Evt. instruere kunden i at det er vigtigt han ikke kapper strømmen inden
PC'en er lukket ned.

Hvis strømmen bare rives af en kørende Windows PC hver dag i 2 år, er
det da ikke utænkeligt det vil gå godt. Men det er nu også langt fra
utænkeligt at det vil gå galt og enten systemfiler eller videofilen vil
"gå i stykker".