MS Windows
briani 27239
Blå skærm med fejlkoder
Fra : GK

Dato : 29-09-05 21:25

Hej Gruppe,

Har en computer der af og til får blå skærm og viser fejlkoder.

Jeg har ved hjælp af nettet fundet ud af at det kan skyldes fejl pga.
"gamle"
drivere eller at programmer ikke er blevet slette på den rigtige måde osv.

Der findes en del programmer der skulle kunne opsnuse disse fejl og
rette/slette dem.

Men findes der og et gratis-program til dette?

Mvh
Gert K.

Fra : /-\\ndlo

Dato : 29-09-05 21:29

GK wrote:
> [...]
> "gamle"
> drivere eller at programmer ikke er blevet slette på den rigtige måde osv.

Jeg ville mere antage at det er delvist defekt ram. Jeg ville lave en ren
installaion, og hvis det ikke løste problemet skifte ramklodserne.

/andreas

Fra : John

Dato : 29-09-05 21:44

"GK" skrev i en meddelelse

> Har en computer der af og til får blå skærm og viser fejlkoder.

Din windows (hvilken?) er ikke opdateret og derfor yderst sårbar overfor
angreb fra nettet. Som noget af det allerførste, bør du derfor nok:

* Scanne for virus (fx med gratis AVG 7) og spyware (fx med gratis Ad-Aware
SE)
* Opdatere Windows via windowsupdate

Mvh John

Fra : GK

Dato : 29-09-05 22:02

John skrev i en meddelelse:

> [...]
> angreb fra nettet. Som noget af det allerførste, bør du derfor nok:
>
> * Scanne for virus (fx med gratis AVG 7) og spyware (fx med gratis

Det er en Windows 98SE, og der er installeret og kørt flg. programmer,
Norton antivirus, Ad-Aware og Spy-Bot.

Mvh
Gert K.

Fra : John

Dato : 29-09-05 23:57

"GK" skrev i en meddelelse

> Det er en Windows 98SE

Er problemerne opstået efter install eller sletning af 'noget', eller evt
efter rensning af virus eller spyware?

Microsofts gratis RegClean er go' til lidt udmugning:
http://majorgeeks.com/download.php?det=458

RegCleaner (gratis) kan finde hjemløse filer, efter programmer, du troede
var slettede:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559

Derudover har 98 SE har et indbygget filcheck program. Prøv at køre det,
samt Scandisk. Sidstnævnte kræver, at du lukker antivirus og evt firewall,
ellers genstarter programmet i en uendelighed.

Forslaget om at checke ram er udmærket, og du kan evt også checke din
harddisk med gratis HDDLife:
http://majorgeeks.com/download4486.html

Kan også være et temperaturproblem som følge af snavsede blæsere. Havde
fejlen i min gamle 98'er og fik også blå døds-skærm...

> og der er installeret og kørt flg. programmer,
> Norton antivirus, Ad-Aware og Spy-Bot.

Glimrende! (-og de er opdaterede...)

Forslaget om gen-installation er din sidste udvej... 98 SE kan være yderst
utaknemlig at reparere..:(

God arbejdslyst!

Mvh John

Fra : FJ

Dato : 30-09-05 10:48

Hej

Programmet MSWINERR.EXE forklarer hvad alle fejlkoderne betyder, så man ved
hvor man skal begynde.
v.h.