MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP-pro langsom opstart
Fra : ttoet

Dato : 28-09-05 23:15

Hej.

Har lige samlet en ny computer. Det gik uden problemer. Herefter
installerede jeg Win XP-pro SP2 og lod den hente alle nye opdateringer og
fik dem installeret. Bundkortdrivere og grafikkortdrivere er også
installeret. Det så også ud til at gå uden problemer. De forskellige
genstarter gik dejligt hurtigt.

Så slukkede jeg maskinen og spiste aftensmad. Da jeg tændte den igen
startede den fint op og jeg kom til skærmen der siger "velkommen". Her blev
den stående i ca 35 sekunder hvorefter baggrundsbilledet med den grønne eng
kom frem. Uden ikoner eller værktøjslinier. Her blev den stående i ca 1½
minut, (med sporadisk aktivitet på HD'en), hvorefter proceslinien og
ikonerne kom frem og den loggede på netværket osv.

Hvad hulen har den lavet i al den tid? Og det gør den nu hele tiden. Jeg har
prøvet at deaktivere alt hvad der var muligt under opstarten og det har ikke
hjulpet. Er der en der har en god ide eller skal jeg gå den tunge vej med
omformattering og geninstallering?

MSI 8Kneo3 - Athlon 3400+ - Samsung SATA 120 GB - 2xGeil 512MB - POV 6600GT

Thoeger

Fra : John

Dato : 29-09-05 00:53

"ttoet" skrev i en meddelelse

> [...]
> værktøjslinier. Her blev den stående i ca 1½ minut, (med sporadisk
> aktivitet på HD'en), hvorefter proceslinien og ikonerne kom frem og den

Surt show! Prøv først at scanne for virus og spyware.

Dernæst kan du forsøge:
http://www.tweakxp.com/article37006.aspx

- samt:
http://www.tweakxp.com/article37496.aspx

Bruger du Norton antivirus kan du evt prøve at slå den fra, da Norton kræver
mange resurser.

En defragmentering kan måske også friske op på 'puteren.

Mvh John

Fra : GB

Dato : 29-09-05 04:34

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> En defragmentering kan måske også friske op på 'puteren.

På en sprit-ny installation? Næppe.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : kk

Dato : 29-09-05 09:05

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> På en sprit-ny installation? Næppe.

Jo, i allerhøjeste grad!

mvh
kk

Fra : John T.

Dato : 29-09-05 09:22

> Jo, i allerhøjeste grad!
>
> mvh
> kk

Helt enig !!
Men prøv at hente programmet "Bootvis"
Hentes her: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664
John

Fra : John T.

Dato : 29-09-05 09:48

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig !!
> Men prøv at hente programmet "Bootvis"
> Hentes her: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664
> John

Prøv evt. også denne: http://www.paretologic.com/products.aspx
den er ikke gratis, men du kan se om der ligger noget snask.
Du kan først slette når du har betalt, men du kan se stien og
så slette manuelt. (programmet er lyn hurtigt)
Hilsen John

Fra : John

Dato : 29-09-05 16:21

"GB" skrev i en meddelelse

> På en sprit-ny installation? Næppe.

Nu er defragmenteren i Windows XP jo så viselig indrettet, at man kan vælge
kun at lade den køre en analyse.

Den melder så oven i købet tilbage, om en defragmentering evt bør foretages.

Prøv!

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-05 23:03

John skrev:

> Nu er defragmenteren i Windows XP jo så viselig indrettet, at man kan vælge
> kun at lade den køre en analyse.

> Den melder så oven i købet tilbage, om en defragmentering evt bør foretages.

Men den siger nej blot filerne ikke er opdelt. Hvis man
respekterer det, får man ikke den fordel der ligger i at alle
filerne samles.

Jeg kører defrag én gang når jeg er nogenlunde færdig med at
sætte et system op, og så ellers ikke.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 30-09-05 00:05

"Bertel Lund Hansen" skrev i en meddelelse

> [...]
> filerne samles.
>
> Jeg kører defrag én gang når jeg er nogenlunde færdig med at

Ganske enig!

Mvh John

Fra : boxer.nospam2@mail.d~

Dato : 30-09-05 10:22

On Thu, 29 Sep 2005 00:15:19 +0200, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

> [...]
>fik dem installeret. Bundkortdrivere og grafikkortdrivere er også
>installeret. Det så også ud til at gå uden problemer. De forskellige

Har selv lige haft samme problem på en ny maskine, det var netkortet
der skulle have en fast ipadresse.
Prøv og se i din log under administration.

Hilsen
Anker Rasmussen

Med venlig hilsen
Anker Rasmussen
Hanehøj

Fra : John T.

Dato : 01-10-05 06:25

"ttoet" <ttoet@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fik dem installeret. Bundkortdrivere og grafikkortdrivere er også
> installeret. Det så også ud til at gå uden problemer. De forskellige
Klip !

Det ville da være rart om TTOET vil fortælle os om der er noget
af det vi foreslår ham virker !
John

Fra : ttoet

Dato : 02-10-05 19:48

Hej.

> "ttoet" <ttoet@invalid> skrev i en meddelelse

> Klip !
>
> Det ville da være rart om TTOET vil fortælle os om der er noget
> af det vi foreslår ham virker !
> John

Rolig nu .

Jeg er i gang med at afprøve de forskellige muligheder. Bootvis hjalp, een
gang. Næste gang jeg startede op var forsinkelsen lige så længe. Defrag
hjalp ikke noget, og så har jeg prøvet det gamle trick med en fast
IP-adresse. Uden at det hjalp. Det endte så med en format C: og
geninstallering af hele svineriet. Så forsvandt problemet, men nu er der
opstået et nyt som måske kan have relation til det første. Jeg har problemer
med netværket. De rigtige drivere er installeret fra MB CD'en og jeg kan
også få netværket op at køre. MEN! i løbet at et par minutter (hvor jeg
prøver at downloade over det interne netværk) melder computeren pludselig at
der enten ikke er noget netværk eller at den pågældende adresse (som jeg har
downloadet et par MB fra) ikke eksisterer. Herefter låser computeren næsten
helt. Det tager flere minutter at lukke de enkelte programmer ned. Hvis jeg
så prøver at koble op igen eller til internettet får jeg at vide at der ikke
er nogen netværksforbindelse til rådighed. Går jeg så ind for tjekke
netkortet får jeg en meddelelse om at "denne tjeneste er i brug" så jeg kan
ikke ændre noget.

Ydermere er mit arbejdsgruppenavn ændret til det default "MSHOME". Jeg er
lidt inde på at det kan være en HW fejl på mit nye MB men så undrer det med
arbejdsgruppenavnet mig. Der burde ikke være nogen forbindelse. Kort sagt.
Lige nu er jeg lidt på r** øeeh halen.

Og så lige lidt tåreperseri. Mit højt elskede GF4 TI4200 på denne "gamle
computer er lige stået af "stort hulk". Hvor finder jeg en værdig afløser
der er til at betale. Lige nu kører jeg med et oldgammelt grafikkort der
ikke engang kan klare en 800x600 opløsning. Det ser ret så spøjst ud på min
19" skærm ).

Thoeger

Fra : boxer.nospam2@mail.d~

Dato : 03-10-05 09:49

On Sun, 2 Oct 2005 20:48:08 +0200, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

> [...]
>er nogen netværksforbindelse til rådighed. Går jeg så ind for tjekke
>netkortet får jeg en meddelelse om at "denne tjeneste er i brug" så jeg kan

Står der noget i din log, både program og system
Med venlig hilsen
Anker Rasmussen
Hanehøj

Fra : ttoet

Dato : 04-10-05 14:12

<boxer.nospam2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Står der noget i din log, både program og system
> Med venlig hilsen
> Anker Rasmussen
> Hanehøj

Hej Anker.

Der er tilsyneladende et eller andet rivegalt med noget hardware. Nu kan jeg
slet ikke komme ind på disken, og ved et forsøg på genformatering får jeg en
besked om at Windows ikke kan formatere den pågældende partition. Der i
parantes bemærket er den eneste der er på disken. Der formateres godt nok på
livet løs, men når den når til 100% får jeg den pågældende besked. Selv om
jeg sletter partitionen ved start og således skulle have en helt ren disk at
formatere får jeg den samme besked. Surt .

Thoeger

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 05-10-05 11:57

> [...]

at
> formatere får jeg den samme besked. Surt .

slet partitionen / opret partion
Genstart og formater så
Det plejer at være fremgangsmåden.

Fra : boxer.nospam2@mail.d~

Dato : 06-10-05 09:54

On Tue, 4 Oct 2005 15:11:41 +0200, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

> [...]
>jeg sletter partitionen ved start og således skulle have en helt ren disk at
>formatere får jeg den samme besked. Surt .

Hvordan formatterer du? bruger du din XP cd?
Med venlig hilsen
Anker Rasmussen
Hanehøj