MS Windows
briani 27239
Uønsket autokopiering af musik-CD
Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 15:42

Jeg er ikke helt sikker på om det er den rigtige nyhedsgruppe at stille
spørgsmålet i men jeg kan ikke lige finde en bedre, så jeg vover pelsen
alligevel :

Jeg har et irriterende problem med Media Player 9.0 (styresystem Win XP). Så
snart jeg sætter musik-CD i computeren går den i gang med at kopiere CD´en
til musikbiblioteket og jeg kan ikke få den til at lade være med at starte
den proces op hver gang, kun stoppe kopieringen.

Hvad gør jeg ? Det er møg-irriterende.

Jeg synes jeg har været hele vejen rundt for at løse problemet men kan der
mon være noget jeg har overset ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Holst

Dato : 27-09-05 15:52

Kim Larsen wrote:

> [...]
> til musikbiblioteket og jeg kan ikke få den til at lade være med at starte
> den proces op hver gang, kun stoppe kopieringen.

Prøv at gå ind på "Denne computer", højreklik på D: (eller hvad dit
cd-drev nu end hedder) og vælge 'Egenskaber'. Så plejer der at være
noget med automatisk afspilning eller lignende. Mon ikke det er her, det
går galt?

Kun et gæt, for jeg ved det ikke, men måske et forsøg værd.

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 19:07

"Holst" <newssep05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> galt?
>
> Kun et gæt, for jeg ved det ikke, men måske et forsøg værd.

Nope. Er prøvet - og det gør det ikke

Men tak for forslaget.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-09-05 00:30

Kim Larsen skrev:

>Nope. Er prøvet - og det gør det ikke

Har du været helt inde og tjekke via rullemenuen ligesom på skuddet
http://www.klattrup.dk/picture_library/musik-cd.jpg

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-05 01:21

> Har du været helt inde og tjekke via rullemenuen ligesom på skuddet
> [...]

Nej der faldt jeg godt nok i vandet på det øverste menupunkt (jeg skulle
have været lidt længere nede i rulle-menuen). Du skal have mange tusind tak
din hjælp - jeg burde ikke have overset dette før jeg afslog at det var
løsningen, så der er lidt røde ører på grund af det.

Til Holst: Undskyld, du havde helt ret i din antagelse.

Problemet har irriteret mig længe, så jeg er bare glad for at det er løst.
Tak til alle som har bidraget med forslag til løsningen på problemet.

Fra : Holst

Dato : 28-09-05 08:48

Kim Larsen wrote:

> Til Holst: Undskyld, du havde helt ret i din antagelse.

Det behøver du skam ikke undskylde. Vi kan jo alle kvaje os :)

Og jeg har kun brugt Windows i lidt over et års tid, så jeg har stadig
rigtig meget at lære endnu om dette rodede styresystem.

> Problemet har irriteret mig længe, så jeg er bare glad for at det er løst.
> Tak til alle som har bidraget med forslag til løsningen på problemet.

Jeg kender det. Jeg havde nemlig samme problem engang med at Windows
Media Player startede så snart der kom en dvd i drevet. Træls. Men det
problem løste en af mine venner for mig - på den nævnte måde.

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 15:53

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev:

>Jeg synes jeg har været hele vejen rundt for at løse problemet men kan der
>mon være noget jeg har overset ?

Jeg ved ikke, hvor du har kikket, men du skal bare vælge
funktioner/indstillinger og under fanebladet "kopier musik fra Cd"
fjerne fluebenet ud for "kopier cd, når den sættes i"

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 19:09

Fra : *** Calle ***

Dato : 27-09-05 22:04

Kim Larsen wrote:
> [...]
>
> Hvad gør jeg ? Det er møg-irriterende.
>
> Jeg synes jeg har været hele vejen rundt for at løse problemet men
> kan der mon være noget jeg har overset ?

funktioner > indstillinger > fanen "kopier musik fra CD" > fjern hak ved
"kopier fra CD, når den sættes i"

--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 23:41

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> funktioner > indstillinger > fanen "kopier musik fra CD" > fjern hak ved
> "kopier fra CD, når den sættes i"
>
> --
> *** Calle ***

Det har "emj" tidligere foreslået og det fungerer ikke. Der er et eller
andet galt et andet sted men hvor ?