/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor mister jeg min wifi forbindelse...~
Fra : Jakob


Dato : 27-09-05 13:10

Ja jeg ved at det er et umuligt spørgsmål men nu prøver jeg alligevel,
kunne jo være andre har prøvet noget tilsvarende.

Jeg er på et trådløst netværk herhjemme en linksys trådlys router. Jeg
er koblet på med et belkin pc kort til min bærbare med winxp sp 1.

Det sker det typisk et par gange om dagen at når jeg har arbejdet et
stykke tid opdager jeg at jeg ikke kan gå på nettet mere, og skype og
andre lukker ned.

HVis jeg trykker på belkin kontrolpanelet får jeg at vide at der er fin
forbindelse til routeren, men jeg kan som sagt ikke komme på nettet
mere. Det lykkes først når jeg genstarter maskinen men så virker det
også altid efter en genstart.

Det er ski irreterende og jeg vil lige høre om der er nogen der har en
ide til hvad der kan være galt?
--
Venlig hilsen

Jakob

 
 
Erik Helmer Nielsen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 27-09-05 21:35

Jakob <no@mail.com> skrev:
Tue, 27 Sep 2005 14:10:00 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>Jeg er på et trådløst netværk herhjemme en linksys trådlys router. Jeg
>er koblet på med et belkin pc kort til min bærbare med winxp sp 1.
>Det sker det typisk et par gange om dagen at når jeg har arbejdet et
>stykke tid opdager jeg at jeg ikke kan gå på nettet mere, og skype og
>andre lukker ned.
>HVis jeg trykker på belkin kontrolpanelet får jeg at vide at der er fin
>forbindelse til routeren, men jeg kan som sagt ikke komme på nettet
>mere. Det lykkes først når jeg genstarter maskinen men så virker det
>også altid efter en genstart.

Jeg har en installation, som ligner din meget, har både Belkin og
Linksys udstyr.
Jeg har i mere end en måned haft lignende problemer.
Mit net startede ligesom dit med at dø i utide, men blev
efterhånden mere og mere sygt. Til sidst var det en undtagelse at
det overhovedet fungerede.
Det er nok typisk og fælles for vore problemer at såvel Belkin
som LinkSys siger at forbindelsen er helt OK. Windows kan bare
ikke bruge den. Heller ikke med Ping kommandoen. Det er umuligt
at få liv i nettet uden en restart af maskinen.

Jeg har prøvet meget for at finde en årsag.
Her er nogle af mine forsøg, som du er velkommen til at
efterprøve.

- fjern og geninstaller alle netværksdrivere.
ingen bedring.
- reparer/geninstaller Windows.
ingen bedring.
- prøv med et Ethernet kabel i stedet for det trådløse net.
ingen bedring, samme problemer
- prøv med protokollen IPX i stedet for TCP
så virker LAN nettet perfekt !!!
- prøv med FireWire kabel og TCP protokol mellem to PC.
så virker det også fint !!!

Jeg har været inde på den tanke, at der var tale om en hardware
fejl i en af mine maskiner, men den har jeg efterhånden lagt på
hylden igen.
Ikke mindst på grund af dine tilsvarende problemer.

Det var en ringe hjælp du får hermed, men måske kan vi i
fælleskab finde frem til ondets rod.

Erik Helmer Nielsen


Klaus H (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus H


Dato : 27-09-05 22:48


"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse
news:jrajj1th2a57ksni66lno0ag0r1oiv3p75@4ax.com...
> Jakob <no@mail.com> skrev:
> Tue, 27 Sep 2005 14:10:00 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>>Jeg er på et trådløst netværk herhjemme en linksys trådlys router. Jeg
>>er koblet på med et belkin pc kort til min bærbare med winxp sp 1.
>>Det sker det typisk et par gange om dagen at når jeg har arbejdet et
>>stykke tid opdager jeg at jeg ikke kan gå på nettet mere, og skype og
>>andre lukker ned.

Er der ikke noget der hedder lent / lease tid, eller sådan noget, i
routeren?

Jeg havde samme problem med min forbindelse, for tiden var default sat til 1
time. Ændrede indstillingen og alt var OK.

Klaus H



Jakob (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-09-05 11:46

In article <4339be0e$0$87527$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, nyheder@
6705e.dk says...

>
> Jeg havde samme problem med min forbindelse, for tiden var default sat til 1
> time. Ændrede indstillingen og alt var OK.
>
> Klaus H

Det vil jeg lige kigge på, tak for tippet :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Jakob (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-09-05 13:37


> Er der ikke noget der hedder lent / lease tid, eller sådan noget, i
> routeren?
>
> Jeg havde samme problem med min forbindelse, for tiden var default sat til 1
> time. Ændrede indstillingen og alt var OK.

Det har jeg fundet nu, men den står til default 0, hvilket skulle betyde
en dag. Jeg har dog prøvet at sætte den til 4000 minutter og så må vi se
om det ændrer noget.


--
Venlig hilsen

Jakob

Jakob (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-09-05 15:19

In article <MPG.1da4ace6320e052d989f3d@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...

> Det har jeg fundet nu, men den står til default 0, hvilket skulle betyde
> en dag. Jeg har dog prøvet at sætte den til 4000 minutter og så må vi se
> om det ændrer noget.

Det hjalp ikke, har lige oplevet fænomenet igen. Det mærkelige er at
hvor jeg ikke kan få hul igennem via en browser eller mail, så kan jeg
godt hente avg opdateringer, så det virker som noget DNS relateret.

--
Venlig hilsen

Jakob

Jakob (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-09-05 11:48

In article <jrajj1th2a57ksni66lno0ag0r1oiv3p75@4ax.com>,
ehelmer@boerne.invalid says...

>
> Det var en ringe hjælp du får hermed, men måske kan vi i
> fælleskab finde frem til ondets rod.

Hej Erik

Det er fint at høre at andre i det mindste kender problemet. Jeg skal
nok poste det her hvis jeg finder noget der hjælper, men det er bare
SKI.. irreterende.

Kan ikke lige gennemskue hvornår det sker men det er for det meste når
jeg har haft maskinen tændt længe og så lige pludselig opdager jeg at
icq har lukket ned og kan ikke få forbindelse til nettet.

Og som du siger så er det kun restart der hjælper så det virker som
noget softwaremæssigt.

--
Venlig hilsen

Jakob

N/A (29-09-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-09-05 09:51



Jakob (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-09-05 09:51


> UPnP er on - advertisement period er 30 - men jeg har ændret i adv. time to

Det vil jeg prøve med det samme, tak for ideen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Jakob (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-09-05 10:05

In article <433b0a0d$0$49015$14726298@news.sunsite.dk>,
cfs4808a@post.cybercity.dk says...

> UPnP er on - advertisement period er 30 - men jeg har ændret i adv. time to


Jeg har fundet en UPnP setting men jeg kan kun vælge om den skal være
aktiveret eller ej, ikke skrue på settings...

--
Venlig hilsen

Jakob

Gamle (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 29-09-05 15:10


"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1da5cc935ea1dd63989f46@news.sunsite.dk...
> In article <433b0a0d$0$49015$14726298@news.sunsite.dk>,
> cfs4808a@post.cybercity.dk says...
>
>> UPnP er on - advertisement period er 30 - men jeg har ændret i adv.
time
>> to
>
>
> Jeg har fundet en UPnP setting men jeg kan kun vælge om den skal være
> aktiveret eller ej, ikke skrue på settings...

Hej.

Mine UPnP settings er under avancerede indstillinger (advanced)
Jeg kan ændre time og hops, hvor hops default er 4. Den har jeg ændret til
6.
Mon du kan finde en opdatering til routeren?
Det har fjernet problemet for mig. Nu kan pc'en stå tændt hele aftenen og
været brugt på forskellig måde, men forbindelsen virker hele tiden.

Mvh.
Torben




Jakob (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-09-05 15:27

In article <433bf5bb$0$49019$14726298@news.sunsite.dk>,
cfs4808a@post.cybercity.dk says...

> Mon du kan finde en opdatering til routeren?

Det kan være, god ide det vil jeg undersøge.

> Det har fjernet problemet for mig. Nu kan pc'en stå tændt hele aftenen og
> været brugt på forskellig måde, men forbindelsen virker hele tiden.

Det er sgu da rart jeg er ved at blive vanvittig det er som om problemet
accelerer nu men nu kan jeg i de fleste tilfælde få hul igennem ved at
skubbe pc kortet ind og ud men det er sgu irreterende.

--
Venlig hilsen

Jakob

Jakob (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-09-05 15:51

In article <MPG.1da4c6b117adcaa1989f47@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...
> In article <433bf5bb$0$49019$14726298@news.sunsite.dk>,
> cfs4808a@post.cybercity.dk says...
>
> > Mon du kan finde en opdatering til routeren?

Nu sker det bare hele tiden, jeg er MEGET tæt på at rive det forpu....
belkin kort i skraldespanden og se mig om efter noget andet.

--
Venlig hilsen

Jakob

N/A (28-09-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-09-05 17:50



Jakob (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 28-09-05 17:50

In article <433c0507$0$49008$14726298@news.sunsite.dk>,
cfs4808a@post.cybercity.dk says...

> Er der speciel software installeret til dit Belkin kort?
> Så prøv at geninstallere.
> Kører du windows egen software til trådløs.
> Så prøv Belkins software.

Jeg kører belkins software og wep krypterer. jeg har ikke sp2 så derfor
kan jeg vist ikke bruge noget direkte fra systemet.

> Men så fik jeg pludselig de omtalte problemer som 7-9-13 er forsvundet.
> Har du prøvet at ændre krypteringsnøglen.
> Har du prøvet at fjerne det trådløse fra computeren og starte forfra med
> opsætningen.

Jeg vil prøve de ting du foreslår

> Har du fået tjekket din forbindelse? Få hot-line til at måle forbindelsen.
> Jeg har ADSL fra TDC og her er tlf. nr. 80808017 og jeg har et ASUS 54 Mb
> kort og kan kun bruge WEP-kryptering.

OK det kan være jeg skal prøve det, men jeg har bare ikke problemet med
en stationær pc der også er på routeren via wifi.

--
Venlig hilsen

Jakob

Gamle (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 29-09-05 19:23


"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1da4e818a8ad0c1e989f4a@news.sunsite.dk...
> OK det kan være jeg skal prøve det, men jeg har bare ikke problemet med
> en stationær pc der også er på routeren via wifi.
>

Hej.

Er din stationære koblet på via netværkskabel eller bruger den også
trådløs
forbindelse?
Har det virket ordentligt på noget tidspunkt?
Hvorfor opdaterer du ikke til SP2?
Kan hentes her
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Mvh.
Torben




Jakob (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-09-05 19:51

In article <433c30ef$0$49012$14726298@news.sunsite.dk>,
cfs4808a@post.cybercity.dk says...

> Er din stationære koblet på via netværkskabel eller bruger den også
> trådløs
> forbindelse?

Den er på præcis som den bærbare og det virker fint.

> Har det virket ordentligt på noget tidspunkt?
> Hvorfor opdaterer du ikke til SP2?
> Kan hentes her
> http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Den kender jeg, går der selv ;0), men jeg er ikke vild med sp2. Det er
en ældre 1.2 ghest pentium mobile III, med kun 256 mb ram. Jeg har
tidligere haft sp2 inde, det fungede ikke og medførte en reinstallation,
derfor har jeg ikke den store fidus til sp2.

Har nogle unikke programmer inde jeg ikke kan installere igen derfor vil
jeg ikke ud i en reinstallation.


--
Venlig hilsen

Jakob

Gamle (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 29-09-05 19:57


"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1da6560338652325989f4d@news.sunsite.dk...
> Har nogle unikke programmer inde jeg ikke kan installere igen derfor vil
> jeg ikke ud i en reinstallation.
>

Hej.

Det kender jeg godt.
Men igen, har det virket rigtigt?
Prøv at fjerne wep krypteringen fra den bærbare for at se, om det er den
der
driller.

Mvh.
Torben




Jakob (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-09-05 20:14

In article <433c3909$0$49021$14726298@news.sunsite.dk>,
cfs4808a@post.cybercity.dk says...

> Det kender jeg godt.
> Men igen, har det virket rigtigt?

Altså jeg kan faktisk ikke rigtigt huske om det har virket rigtigt, det
mener jeg altså det har i starten. Problemet har været der engang
imellem men det er som om det tager til i perioder.

> Prøv at fjerne wep krypteringen fra den bærbare for at se, om det er den
> der

OK det kan jeg da godt prøve i en kortere periode :0), tak for tippet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Gamle (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 29-09-05 20:29


"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1da65b4d1367e54c989f50@news.sunsite.dk...
> OK det kan jeg da godt prøve i en kortere periode :0), tak for tippet.
>
> --

Har prøvet at sende direkte til dig. Den kommer retur.
Det var bare for, at tråden ikke skulle blive for lang.

Mvh.
Torben




Jakob (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-09-05 21:13

In article <433c408b$0$49014$14726298@news.sunsite.dk>,
cfs4808a@post.cybercity.dk says...
>
> "Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1da65b4d1367e54c989f50@news.sunsite.dk...
> > OK det kan jeg da godt prøve i en kortere periode :0), tak for tippet.
> >
> > --
>
> Har prøvet at sende direkte til dig. Den kommer retur.
> Det var bare for, at tråden ikke skulle blive for lang.

Ahh det er en fake adresse jeg har opgivet pga spamrisiko jo :0), men
det gør ikke noget at tråden bliver lang her, det kan jo være at der er
andre der får samme problemer :0)

Men tak for hjælpen

Jeg prøver mulighederne af når jeg har afleveret stort projekt om et par
dage og vender tilbage med resultatet.
--
Venlig hilsen

Jakob

Jakob (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 01-10-05 19:30

In article <433c0507$0$49008$14726298@news.sunsite.dk>,
cfs4808a@post.cybercity.dk says...

> > Nu sker det bare hele tiden, jeg er MEGET tæt på at rive det forpu....
> > belkin kort i skraldespanden og se mig om efter noget andet.

Hej

Lige en update. Nu har jeg købt et andet kort (netgear) og installeret
medfølgende software. OG det har IKKE hjulpet......

Der er stadig udfald, men der er et lille hint til at der er noget galt.
I netgear softwaren er der en besked service der popper up hvergang jeg
er kommet på wifi (hver andet minut), og selvom jeg intet gør bliver den
ved med at poppe op. Så et eller andet må afbryde forbindelse men jeg
kan ikke finde ud af hvad.

Jeg har slået web fra og det har ikke hjulpet. Jeg får fuld forbindelse
når jeg checker netværket så der er intet det tyder på at det er
sendeforhold.

Fatter det sgu ikke.

--
Venlig hilsen

Jakob

Erik Helmer Nielsen (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 01-10-05 22:37

Jakob <no@mail.com> skrev:
Sat, 1 Oct 2005 20:29:42 +0200 i dk.edb.system.ms-windows

>Lige en update. Nu har jeg købt et andet kort (netgear) og installeret
>medfølgende software. OG det har IKKE hjulpet......
Det svarer helt til mine erfaringer, det er IKKE netkomponenterne
der fejler.

>Der er stadig udfald, men der er et lille hint til at der er noget galt.
>I netgear softwaren er der en besked service der popper up hvergang jeg
>er kommet på wifi (hver andet minut), og selvom jeg intet gør bliver den
>ved med at poppe op.
Det er ikke unormalt.

>Så et eller andet må afbryde forbindelsen .....
Jeg tror ikke det behøver at være tilfældet, så det kan nu næppe
slutte noget ud fra.

>Fatter det sgu ikke.
Det kunne også være mine ord.

Erik Helmer Nielsen


Jakob (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 01-10-05 23:24

In article <v20uj1d7rstmv2hiia3lk0u34p3806vlc1@4ax.com>,
ehelmer@boerne.invalid says...

> >Fatter det sgu ikke.
> Det kunne også være mine ord.

Ja det er simpelthen til at blive spas... af.

Jeg er nu sikker på at det ikke er routeren, det funger fint med min
stationære. Jeg har opdateret firmware på routeren, det hjalp heller
ikke. Jeg har prøvet med andet mærke netkort- ingen effekt.

Jeg har slået web fra heller ingen effekt. Nu har jeg geninstalleret
belkin kortet og prøver at give maskinen fast ip og nu har det da virket
5 minutter (7,9 og 13).

Skal nok melde tilbage hvis jeg finder noget der virker.

--
Venlig hilsen

Jakob

Erik Helmer Nielsen (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 29-09-05 22:08

Jakob <no@mail.com> skrev:
Wed, 28 Sep 2005 16:51:06 +0200 i dk.edb.system.ms-windows

>Nu sker det bare hele tiden, jeg er MEGET tæt på at rive det forpu....
>belkin kort i skraldespanden og se mig om efter noget andet.
Fejlen blev i mit tilfælde også bare værre og værre, så jeg har
også haft Belkin og Linksys mistænkt.
I mit tilsvarende problem er jeg dog overbevist om at fejlen ikke
ligger i hverken Belkin eller Linksys. Fejlen er nemlig ligeså
slem med en kabelforbindelse, som med det trådløse net.

Jeg tror mere på at det er det kaotiske Windows system der er
synderen.

Erik Helmer Nielsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177555
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408859
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste