MS Windows
briani 27239
Compaq Presario 5030 og WinXP
Fra : Kjeld

Dato : 26-09-05 11:42

Hej

Jeg har en ældre men udemærket Compaq Presario 5030. Indtil fornylig var den
installeret med Windows 98 og kunne lukke ned automatisk ved at trykke på
"Start > Luk computer" osv.. Men nu har jeg fået Windows XP med NTFS
filsystem installeret og nu kan den ikke lukke automatisk mere. Efter at jeg
trykker på "Start > Luk computer" osv. lukker computeren ned, men slutter
med et skærmbilled hvor der står "du kan nu lukke for computeren" og så skal
jeg manuelt afbryde strømmen på bagsiden af computeren før den er slukket.

Er der nogen der har et bud på hvad det skyldes og hvordan jeg for
computeren til at lukke og slukke automatisk igen med WinXP installeret?

Hilsen

Kjeld

Fra : JSM

Dato : 26-09-05 11:56

> Er der nogen der har et bud på hvad det skyldes og hvordan jeg for
> computeren til at lukke og slukke automatisk igen med WinXP installeret?

Du skal formentlig have opdateret din BIOS.

mvh
Jesper

Fra : Martin Nielsen

Dato : 26-09-05 16:12

"Kjeld" <postkontor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har et bud på hvad det skyldes og hvordan jeg for
> computeren til at lukke og slukke automatisk igen med WinXP installeret?

Kontrolpanel>Strømstyring>Avanceret. Her kan du prøve at sætte et flueben.

--
Martin /Helsingør

(mailadr. virker)

Fra : Kjeld

Dato : 02-10-05 09:56

Tak for svaret, det var præcis det der skulle til.

Hilsen Kjeld