MS Windows
briani 27239
dvr_ms optaget på XP MCE maskine med 16:9 ~
Fra : anders majland

Dato : 26-09-05 09:58

Ja subject siger det hele... Jeg har en pc med xp mce hvor jeg optager lidt
fra tv i ms eget dvr_ms format (Den er sat op til 16:9 opløsning). Afspiller
jeg det i mediaplayer på en anden pc med en 4:3 skærm med får jeg
sørge-rende i top og bund.

Åbner jeg filen i VideoReDo og gemmer den igen som mpeg vises den korrekt.

Nogen gode ideer

NB. Benærk krydspostningen, og at jeg ikke har sat fut da jeg ikke helt kan
bestemme mig til hvor det er mest relevant

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Brian Binnerup

Dato : 26-09-05 10:16

> [...]
> lidt fra tv i ms eget dvr_ms format (Den er sat op til 16:9 opløsning).
> Afspiller jeg det i mediaplayer på en anden pc med en 4:3 skærm med får

Den optager jo altid PAL signalet, som netop er et 4:3 signal? - Det uanset
hvordan din maskine er sat op.

De 16:9 du har sat op, og evt. den zoom funktion du har valgt har som intet
at gøre med det du optager - det du optager vil altid være det præcist 4:3
signal som sendes ud.

Mvh

Brian

Fra : anders majland

Dato : 26-09-05 13:14

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> wrote in message

> [...]
>
> De 16:9 du har sat op, og evt. den zoom funktion du har valgt har som
> intet at gøre med det du optager - det du optager vil altid være det

Måske det gør en forskel at jeg optager digitalt (DVB-T) selvom det jo
stadig "bare" er PAL ? Det der lander i filerne burde være det "rå" mpeg2
signal tilføjet nogle headere.

Og jeg har haft lejlighed til at teste med en 3. maskine (en bærbar ibm)
Sjovt nok viser ibm'en det korrekt som 4:3 ligesom redigeringsprogrammet
VideoReDo, IBM'en har en danske xp pro - mens min egen bærbare har en
engelsk xp pro og det samme gælder en anden stationær som jeg har prøvet
med.

Det sjove er at videoredo jo bare hiver mpeg videostrømmen ud af dvr_ms
filen uden at reencode den og at det derefter virker i mediaplayeren. Så for
mig tyder det på at der ligger noget forkert information i headerne i dvr_ms
formatet.

Fra : anders majland

Dato : 26-09-05 13:43

> [...]
> for mig tyder det på at der ligger noget forkert information i headerne i

Afspilning med nero showtime giver også samme nedslående resultat - men den
kan jeg tvinge til at vise det i 4:3 - altså fuldskærm. Men jeg har ikke
nero på alle de maskiner hvor jeg kunne få lyst til at se en optagelse ....

Men nero vision påstår at aspect ratio i filen står til 16:9 - så det må jo
være en del af dvr_ms formatet.....

/A

Fra : anders majland

Dato : 27-09-05 12:57

Jeg har nu installeret xp mce på en testpc - eneste "ekstra" software er en
cyberlink powerdvd 5 oem, for at få en mpeg2 dekoder - og der afspilles det
fint i 4:3. Konklusion. Det er et problem med codecs på min(e) primære
maskine(r)

/A