Bredbånd / switch
Fra : Claus MC

Dato : 08-06-01 16:55

Hej

Jeg har bestilt TDC Bredbånd 256, og fik i denne forbindelse at vide, at jeg
sagtens kunne koble to pc´er til forbindelsen, hvis jeg fik en switch. Er
det helt forkert ?

Hvor meget koster en switch og er det besværligt at få forbindelsen op at
køre ?

Yderligere kommentarer modtages gerne !

Mvh

Claus MC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-06-01 17:08

"Claus MC" <clausmc@usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> sagtens kunne koble to pc´er til forbindelsen, hvis jeg fik en switch. Er

Nej

> Hvor meget koster en switch og er det besværligt at få forbindelsen op at
> køre ?

Ca 500-1000 kroner, nej

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : peet_dk

Dato : 08-06-01 19:23

tillægs spørgsmål:
den bedste switch (pris/kvalitet) når man kun er 2 computere der skal kobles
sammen med TDC's BB?

Fra : P og T

Dato : 08-06-01 20:17

Hvis det bare er for at dele netadgang er en 10Mbit super.

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-06-01 21:09

> [...]
> tillægs spørgsmål:
> den bedste switch (pris/kvalitet) når man kun er 2 computere der skal

Det er hip som hap, men jeg plejer at anbefale NetGear

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-01 14:48

> [...]
vide, at jeg
> sagtens kunne koble to pc´er til forbindelsen, hvis jeg fik en

Ja og nej - hvis du blot ønsker at koble to forbindelser sammen og
du ikke har en router, men blot et atm-kort, så behøver du ikke en
switch (men det kræver at begge maskiner er åbne på samme tid: den,
der har kortet og som skal dele forbindelsen ud og den, der skal
benytte sig af forbindelsen.

Hvis du har en router (og den leveres vist med som standard i dag)
vil du kunne benytte en hub eller en switch. Det er bedst med en
switch - dels på grund af at prisforskellen mellem hub og switch er
ganske beskeden og dels fordi en switch giver dig nogle flere
anvendelsesmuligheder i et netværk.

PC, router, switch og modem skal forbindes med hinanden. Når først
der er forbindelse mellem disse enheder, er det enkelt at sætte en
maskine ekstra på nettet til din internetforbindelse: du skal blot
sætte et utp-kabel med et rj-45 stik i en ledig port på switchen og
forbinde den til den ekstra maskines ethernetkort -så vil det
normalt virke efter hensigten (afhængig af hvordan du så
konfigurerer dit software på PC'eren. Men med Windows 98, ME, 2000
er der sjældent problemer - de finder hinanden til sidst (ligesom i
eventyrerne) -

> Hvor meget koster en switch og er det besværligt at få
forbindelsen op at
> køre ?

Jeg har en Rubytech-switch, der kostede omkring 800 kr. - de kan
fås både billigere og dyrere. Den har 8 porte.Det fungerer perfekt
med både w2k og w98 - jeg har 4-5 maskiner på.

--
ahw

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 12:01

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse

>et atm-kort,
> Hvis du har en router (og den leveres vist med som standard i dag)

Man behøver hverken atm-kort eller router til Bredbånd|ADSL

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-01 13:04

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9fvl18$p8g$10@news.inet.tele.dk...
> "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse

> Man behøver hverken atm-kort eller router til Bredbånd|ADSL

Nej, det er da helt korrekt - men hvis man benytter sig af NE2 følger der jo
en router med, ikke sandt?

Og ved et besøg i Telebutikken i går fik jeg den besked, at her kaldte man
også NE2 for "bredbånd", hvad det i realiteten jo også er! Eller hur?

--
ahw

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 13:39

> Nej, det er da helt korrekt - men hvis man benytter sig af NE2 følger der
jo
> en router med, ikke sandt?

Jo

> Og ved et besøg i Telebutikken i går fik jeg den besked, at her kaldte man
> også NE2 for "bredbånd", hvad det i realiteten jo også er! Eller hur?

NE2 er ikke det samme som Tele Danmark's Bredbånd|ADSL

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-01 13:53

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9fvpm0$d58$1@news.inet.tele.dk...

> NE2 er ikke det samme som Tele Danmark's Bredbånd|ADSL

Fortæl du det til TDC-medarbejderne i telebutikkerne -

--
ahw

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 18:01

> Fortæl du det til TDC-medarbejderne i telebutikkerne -

Ikke uden at få undervisningshonorar for det.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-06-01 13:54

On Sun, 10 Jun 2001 14:03:43 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk>
wrote:

>Og ved et besøg i Telebutikken i går fik jeg den besked, at her kaldte man
>også NE2 for "bredbånd", hvad det i realiteten jo også er! Eller hur?

Der er produktet "Bredbånd|ADSL", og der er betegnelsen "bredbånd"
(som i "Det går hurtigt"; nærmere rigtigt udbredt definition findes
ikke i praksis).

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-01 13:55

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Der er produktet "Bredbånd|ADSL", og der er betegnelsen "bredbånd"
> (som i "Det går hurtigt"; nærmere rigtigt udbredt definition findes
> ikke i praksis).

Det var vist også det, jeg mente!

--
ahw