MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows update ??
Fra : J

Dato : 24-09-05 11:55

Når jeg går ind på Windows update, så går siden i stå under den indledende
test.

<screencopy>
Kontrollerer, om computeren har den seneste version af
Windows-opdateringssoftwaren, der bruges til webstedet.

Webstedet bruger ActiveX-objekter til at bestemme, hvilken version af
softwaren som computeren kører. Hvis du ser en ActiveX-advarsel, skal du
kontrollere, at objektet er digitalt signeret af Microsoft, før du
installerer det eller tillader, at det køres.
</screencopy>

Hvad er problemet mon ?
Kører med en original XpPro, dvs ikke pirat.

Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 24-09-05 12:19

J wrote:
> Når jeg går ind på Windows update, så går siden i stå under den indledende

> Hvad er problemet mon ?

Lad mig gætte - der kommer ikke nogen advarsel? Kommer der en gul linie
i toppen af dit browser vindue? Du bruger IE, ikke ;)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : J

Dato : 24-09-05 13:00

> Lad mig gætte - der kommer ikke nogen advarsel? Kommer der en gul linie i
> toppen af dit browser vindue? Du bruger IE, ikke ;)

IE6 - jow.

Og nej, der sker (skete) ikke en bønne, den gik bare i stå. Jeg har så
pillet lidt rundt efterfølgende, og nu kommer jeg ind.

MEN - nu står der gud-døde-mig at jeg ikke har administratorrettigheder
<screencopy>
Hvis du vil installere elementer fra Windows Update, skal du være logget på
som administrator eller som medlem af gruppen Administratorer. Hvis
computeren har forbindelse til et netværk, kan netværkets
sikkerhedsindstillinger også forhindre dig i et færdiggøre denne procedure.
</screencopy>

Der er ikke andre konti på maskinen end min, dvs. jeg er (burde være) fuld
admin !?

Gad vide hvad der lige foregår her ?

Jens

Fra : Anders Lund

Dato : 24-09-05 16:02

J wrote:
> Gad vide hvad der lige foregår her ?

Nu bruger du ikke en eller anden firewall, som blokere for tilfældige
ting, vel?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Joke

Dato : 24-09-05 16:06

"J" <ask.me@not_valid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> </screencopy>
>
> Der er ikke andre konti på maskinen end min, dvs. jeg er (burde være) fuld

har du checkket om du er admin ?

Fra : Lars K.

Dato : 02-10-05 06:16

Jeg har det samme problem, jeg kan huske at der var en herinde der kom med
en rettelse til reg. databasen, så man kunne hente opdateringerne afligevel,
men jeg kan ikke huske hvad og hvor det var.

Fra : J

Dato : 02-10-05 16:46

> <klip> Du bruger IE, ikke ;)

Microsoft accepterer ikke firefox.