MS Windows
briani 27239
Problem ved WIN installation
Fra : Claus

Dato : 24-09-05 09:40

Hej NG

Min PC har i den sidste tid været underlig. Den har manglet sys filer og
gen. været svær at starte op mm.

Jeg har scannet for virus, spyware mm. intet fundet.

Jeg har derfor prøvet at geninstallere WIN XP PRO.
Det går også fint bortset fra den sidste del af installationen, hvor den
kommer med en advarselsboks hvor den mangler en fil (ved ikke hvad den
hedder da jeg ikke kan komme til samme menu mere). Jeg kan kun trykke OK
hvorefter den genstarter installationen med samme resultat. Således kan jeg
blive ved i alt uendelighed, lige indtil nu.
Her til morgen vil den overhovedet ikke starte op og står bare og tænker på
PRI Master/slave billede.
Den er en enkelt gang kommet videre og startet installationen op igen, hvor
den så beder om at isætte Cd-rom. CD-rom er i og det virker nu som om mit
cd-rom drev slet ikke findes.

Jeg kan således ikke komme videre og WIN installationen vil på nuværende
tidspunkt vel altid skulle afsluttes inden jeg kan komme videre?

Hvordan kommer jeg videre i installationen eller får PC til at virke igen?
Hvad er der galt, kan det være min HD som pludselig er blevet defekt?

På forhånd tak

Claus den fortvivlede

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 24-09-05 10:19

"Claus" skrev
> [...]
> den så beder om at isætte Cd-rom. CD-rom er i og det virker nu som om mit

Forslag:
Prøv at låne en anden CD-rom,
og hvis installationen virker med det,
så udskift CD-rom drevet.

Hvis ikke, så prøv at låne en anden harddisk,
og hvis installationen virker med det,
så udskift Harddisken.

Hvis ikke, så prøv at udskifte memory, osv.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Claus

Dato : 24-09-05 13:35

Thorkild Dalsgaard skrev: .

> [...]
> og hvis installationen virker med det,
> så udskift Harddisken.
>
> Hvis ikke, så prøv at udskifte memory, osv.

Jeg har nu prøvet alle dine forslag undtagen ny harddisk (har pt. ikke
nogen).

Det er samme resultat. Selv i BIOS setup kan jeg nu ikke længere finde mine
CD-rom drev????

Hvis jeg, på et tidspunkt, finder mine drev har jeg dog stadigvæk problemet
med advarsels boksen under installationen og kan ikke komme videre i
installationen.
Kan man ikke "nul" stille sin harddisk på en eller anden måde så jeg kan
starte helt forfra med installationen?

Claus

Fra : Claus

Dato : 24-09-05 14:28

Så fik jeg fundet mine cd-rom drev ved lidt ledningsflygning mm. Puhaa.

PC er nu fortsat med automatisk installation (starter der hvor den tidligere
kom til) og medens den installerer windows "registrerer komponenter" kommer
en advarselsboks op visende:

unregmp2.exe - indgangspunktet blev ikke fundet.
Procedureindgangspuntet GetIUMS belv ikke fundet i DLL-biblioteket
MSDART.DLL

Det eneste jeg kan foretage mig nu er at trykke på OK. Det kan jeg så
fortsætte med da advarselsboksen ikke forsvinder, uanset hvormange gange jeg
trykker OK.

Kan jeg på en eller anden måde ikke bare formatere denne HD og dermed starte
helt forfra??????

Hjælp

Claus

Fra : la_dk

Dato : 25-09-05 09:50

"Claus" <vilikkevises@heroverhovedet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvordan kommer jeg videre i installationen eller får PC til at virke igen?
> Hvad er der galt, kan det være min HD som pludselig er blevet defekt?

Sæt din win install og vent til du kommer til rep,lige derefter kan du
format disken.Ellers må du sætte en start diskette fra win 98 og format den
derfra ,Hvis du ikke har fat 32system,menNTFS så skal du sætte en win 98 cd
i den kan format dette system, har du ingen så lån en.

mvh. jama

Fra : Claus Andersen

Dato : 25-09-05 15:12

Jarna skrev:
> [...]
> cd
> i den kan format dette system, har du ingen så lån en.

Jeps det er lige hvad jeg har gjort.
Resultat er helt ny installation, men desværre nogle mistede filer/billeder
mm. (rigtigt mænd tager jo ikke backup)

Claus