MS Windows
briani 27239
Skift af ikon i windows xp?
Fra : Henning Lund

Dato : 24-09-05 09:10

Efter et nedbrud af mit windows er winamp filerne (mp.3 filerne) kommet
til at se ud som når man går ind på en hjemmeside og billederne ikke vil
vises, hvordan får jeg dem tilbage med det normale winamp ikon?
Jeg har prøvet en geninstallation af winamp, men det hjalp ikke.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Anders Lund

Dato : 24-09-05 10:59

Henning Lund wrote:
> Efter et nedbrud af mit windows er winamp filerne (mp.3 filerne) kommet
> til at se ud som når man går ind på en hjemmeside og billederne ikke vil
> vises, hvordan får jeg dem tilbage med det normale winamp ikon?

Åben WinAmp, tryk CTRL + P (Preferences) og kig i General Preferences ->
File Types.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-09-05 12:46

Anders Lund skrev:

> Åben WinAmp, tryk CTRL + P (Preferences) og kig i General Preferences
> -> File Types.

Der er alle audiofiler markeret, det er så ikke der problemet ligger.

Fra : Anders Lund

Dato : 24-09-05 16:01

Henning Lund wrote:

> Der er alle audiofiler markeret, det er så ikke der problemet ligger.

Var problemet ikke at ikonerne var forkerte? Så prøv at skifte dem til
noget andet og så tilbage igen. Alternativt kan det være at du skal have
slettet din ikon-cache.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-09-05 16:52

Anders Lund skrev:

> Var problemet ikke at ikonerne var forkerte? Så prøv at skifte dem til
> noget andet og så tilbage igen. Alternativt kan det være at du skal
> have slettet din ikon-cache.

Joe jeg havde prøvet alt, men intet hjalp.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-09-05 20:36

Hej Henning Lund, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Joe jeg havde prøvet alt, men intet hjalp.

Altså de mindst 2 filer der hedder IconCache.db (og så genstarte
Windows, naturligvis)?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-09-05 13:19

> [...]
> billederne ikke vil vises, hvordan får jeg dem tilbage med det
> normale winamp ikon? Jeg har prøvet en geninstallation af winamp, men det

Gå ind i Mappaindstillinger for Windows. Kik i Fil-typer. Find de der har
med Winamp at gøre. Fx .pls og .mp3. Når du finder dem så vælg "Avanceret".
Det giver en mulighed for at ændre ikon.

Tjek også lige om .mp3 er sat til at blive åbnet af Internet Explorer. Det
skal du ændre til Winamp.

Mark

Fra : Henning Lund

Dato : 24-09-05 13:28

Mark Thomas Gazel skrev:

> Gå ind i Mappaindstillinger for Windows. Kik i Fil-typer. Find de der
> har med Winamp at gøre. Fx .pls og .mp3. Når du finder dem så vælg
> "Avanceret". Det giver en mulighed for at ændre ikon.

Der er det rigtige ikon vist, bare ikke i de mapper hvor jeg har nogle
mp3 filer liggende ;o(

> Tjek også lige om .mp3 er sat til at blive åbnet af Internet
> Explorer. Det skal du ændre til Winamp.

når jeg trykker på en mp3, åbner winamp.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-09-05 13:35

Mark Thomas Gazel skrev:

> Gå ind i Mappaindstillinger for Windows. Kik i Fil-typer. Find de der
> har med Winamp at gøre. Fx .pls og .mp3. Når du finder dem så vælg
> "Avanceret". Det giver en mulighed for at ændre ikon.

Jeg kan skifte rundt mellem ikonerne, men det er stadig det dumme
firkantede ikon med nogle flerfarvede blokke der vises ;o(

Fra : Henning Lund

Dato : 24-09-05 14:01

Jeg opdagede en ting mere, Outlook Express viser heller ikke animerede
ikoner mere, så det er et eller andet som der er gået ged i inde i
windows visning af visse ting.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-09-05 14:52

Afinstalere winamp, køre en tur med Easycleaner, genstarte, instalere
winamp, så kom de rette ikoner tilbage, jeg formoder noget var gået galt
i registreringsdatabasen.