MS Windows
briani 27239
Tilbage til nul!
Fra : kk

Dato : 24-09-05 08:57

Hej,
Efterhånden har jeg fået rodet og modificeret så meget rundt i min WinXp
(Home) at jeg ikke længere har overblik over, hvad der er gjort.
Derfor: Findes der noget program, eller en metode, som kan sætte alt tilbage
til tilstanden umiddelbart efter installationen? Evt. med skyldig
hensyntagen til div. softwareinstallationer.
mvh
kk

Fra : Ricko.

Dato : 24-09-05 09:34

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbage til tilstanden umiddelbart efter installationen? Evt. med skyldig
> hensyntagen til div. softwareinstallationer.
Er ikke helt klar over om det virker ,men prøv at lægge skiven i og boot op
på den og bed om at reparere .

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 10:28

kk wrote:
> [...]
> tilbage til tilstanden umiddelbart efter installationen? Evt. med
> skyldig hensyntagen til div. softwareinstallationer.

En "reparation" burde kunne gøre det.
(Samme princip som når man vågner op med svære "tømmermænd").

Boot PC'en på din Windows XP CD-Rom.
Vælg at installere Windows XP.
Når installations-programmet så opdager, at du allerede HAR en
Windows XP installeret, så får du mulighed for at vælge at reparere
denne. Operationen tager sin tid, så vær tålmodig. Den bringer
Windows XP tilbage til en nogenlunde "jomfruelig" tilstand, men
bevarer dine installerede programmer.

Bagefter bør du STRAKS besøge http://windowsupdate.microsoft.com
og hente alle de tilgængelige vigtige opdateringer... igen.

-E.G.

Fra : kk

Dato : 24-09-05 14:46

> [...]
>mit hovedformål, nemlig at få kureret det jeg startede tidligere i gruppen.

Når jeg højreklikker en mappe eller fil og derefter vælger "Egenskaber",
fremkommer en dialogbox som siger:
RegOpenKeyEx: Handlen ikke gyldig.
Jeg kan så blot klikke OK, hvorefter alt virker normalt og jeg får vist
"Egenskaber".
Det gælder for alle drev, også externe.
Problemet er opstået hen ad vejen, jeg ved ikke hvornår.

PS. Bemærk stavemåden af "Handlen". For mig at se, ligner det en
fordanskning af ordet "handle", der så vidt jeg ved er et
programmeringsudtryk.

OS: WinXP Home SP2 fuldt opdateret.

Kan nogen gennemskue denn irriterende detalje?

Begrebet: RegOpenKeyEx findes ikke i reg.databasen, og diverse rep og
rensninger har ingen effekt.
Er der fortsat ingen som kan hjælpe?

mvh
kk

Fra : John

Dato : 24-09-05 14:57

"kk" skrev i en meddelelse

> Findes der noget program, eller en metode, som kan sætte alt tilbage til
> tilstanden umiddelbart efter installationen?

Måske et forsøg værd:

Start>Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer>Systemgendannelse.

Besøg derefter windowsupdate.

Mvh John

Fra : kk

Dato : 24-09-05 15:13

> Måske et forsøg værd:
>
> Start>Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer>Systemgendannelse.
>
> Besøg derefter windowsupdate.
>
> Mvh John
>Tak for svaret. Det du foreslår har også været prøvet, men jeg er bange for
>at problemet er for gammelt.
mvh
kk

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 15:55

kk wrote:

> [...]
>
> PS. Bemærk stavemåden af "Handlen". For mig at se, ligner det en
> fordanskning af ordet "handle", der så vidt jeg ved er et

Et håndtag?

> OS: WinXP Home SP2 fuldt opdateret.
> Kan nogen gennemskue denn irriterende detalje?
>
> Begrebet: RegOpenKeyEx findes ikke i reg.databasen, og diverse rep og
> rensninger har ingen effekt.

Hjalp en reparation af Windows heller ikke?

> Er der fortsat ingen som kan hjælpe?

Der står noget i en Microsoft artikel fra Juni måned i år, som jeg ikke
selv bliver en sk** klogere af', men konklussionen synes at være, at
Microsoft erkender, at her er et problem. Suk.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;902197

-E.G.

Fra : kk

Dato : 24-09-05 17:50

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv bliver en sk** klogere af', men konklussionen synes at være, at
> Microsoft erkender, at her er et problem. Suk.

Mange tak for dit svar.

Nej, rep. (opdatering) hjalp ikke.
Jeg forstår heller ikke en dyt af den artikel som du linker til.
Jeg må nok leve med det.
mvh
kk