MS Windows
briani 27239
Windows Media Center
Fra : Peter Binderup

Dato : 24-09-05 07:19

Jeg har samlet en ekstra PC i et HI-FI agtigt kabinet med et Haupauge
350 kort.

Er det muligt at køre Windows Media Center på den? Jeg vil nødig til
at købe det hvis det viser sig at det ikke kan køre på en sådan
maskine...

Andet info er at det er en AMD64 processor der sidder i maskinen med 1
GB ram samt en OK harddisk - bundkortet er ASUS med alt mulig media
gejl på.

/Peter

Fra : anders majland

Dato : 26-09-05 09:46

>Jeg har samlet en ekstra PC i et HI-FI agtigt kabinet med et Haupauge
>350 kort.

>Er det muligt at køre Windows Media Center på den?

Afhænger helt af dit grafikkort - det skal understøtte directx9 i hardware.

/A

Fra : Peter Binderup

Dato : 27-09-05 08:41

Det er et Abit radon kort, hvor der i specs står: "- Direct X 8.1
Hardware with support the Direct X 9.0 and OpenGL 1.5 API"

http://www.abit-usa.com/products/graphics/techspec.php?categories=2&model=219

Men hvis det kun er grafikkortet der er et problem, så vil det ikke
være et problem for mig at skaffe et der kan klare det.

Fra : anders majland

Dato : 27-09-05 09:38

>Men hvis det kun er grafikkortet der er et problem, så vil det ikke
>være et problem for mig at skaffe et der kan klare det.

Jeg vil "tro" den er kraftig nok - men jeg kender ikke grafikkortet. Men
udover MCE så regn med en udgift på 275,- til en mce remote. Desuden er der
ikke en mpeg decoder med. Måske du har en i forvejen (f.eks cyberlink
powerdvd i oem udgave) eller også må du ud og købe en. Microsoft har sparet
den væk i MCE - mpeg2 koster jo lidt licenskroner ....