MS Windows
briani 27239
Et Windows problem?
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-09-05 22:36

Hej

Nogen jeg kender har en computer, hvor programmer åbner igen og igen, indtil
computeren går helt i baglås. Du åbner fx Word og så har du åbnet pludselig
åbner Word 25 gange.

At skanne for fx virus er helt umuligt. Bare man åbner Denne computer, så
åbner
fem vinduer og sådan fortsætter det.

Det samme gælder i fejlsikret tilstand og jeg har også prøvet at genstarte i
den seneste fungerende konfiguration. Uden at løse problemet.

Findes der en virus, der skaber den ballade? Eller er det et Windows
problem?

Findes der en måde at køre antivirus fra fx en commandopromt?

--
Med venlig hilsen

Mark

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-09-05 02:29

Mark Thomas Gazel wrote:

> Findes der en måde at køre antivirus fra fx en commandopromt?

Hvis det er en fat harddisk er der Fprot. til dos som er gratis.

mvh
Henning

Fra : Allan

Dato : 24-09-05 06:45

> [...]
> indtil
> computeren går helt i baglås. Du åbner fx Word og så har du åbnet

har selv haft samme problem, jeg fik det løst ved at kikke på mit keyboard
(ungerne havede spildt cola på det så nogle af tasterne sad fast) ved ikke
om det kan hjælpe dig men prøv

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-09-05 13:15

> har selv haft samme problem, jeg fik det løst ved at kikke på mit
> keyboard (ungerne havede spildt cola på det så nogle af tasterne sad
> fast) ved ikke om det kan hjælpe dig men prøv

Tak Allan

Det var præcis det.

Bare underligt at keyboard-bufferen ikke fik det hele til at hyle.

Mark

Fra : Snuden

Dato : 24-09-05 18:10

On Sat, 24 Sep 2005 14:14:51 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Tak Allan
>
>Det var præcis det.
>
>Bare underligt at keyboard-bufferen ikke fik det hele til at hyle.

Næh.. bufferen bliver jo ikke fyldt op når æsken har mulighed for at
reagere på tastetrykket
--
Snuden

Fra : Max

Dato : 24-09-05 07:01

Hej Mark

> Findes der en måde at køre antivirus fra fx en commandopromt?

Da man installerede virusprogrammet, ja der lavede man vel en
recovery disk man kan bruge og boote på.

Mvh Max

Fra : Fietsenmaker

Dato : 24-09-05 08:32

Mark Thomas Gazel skrev:
> [...]
> problem?
>
> Findes der en måde at køre antivirus fra fx en commandopromt?

Du kunne også gå i fejlsikret tilstand ved at trykke på F8 ved opstart
og derfra køre virusscan