MS Windows
briani 27239
System-ikoner forsvundet!?!?
Fra : Mads Krogh Nielsen

Dato : 23-09-05 21:32

Hej i gruppen,

Jeg kører med den engelske version af XP Media.

Efter installationen af statistik-programmet SAS opdagede jeg at alle
ikonerne er forsvundet fra mit skrivebord! Det vil sige; genvejene er der
stadig, og teksten nedenunder. Men dér hvor der normalt er fx et billede af
et blåt "e" ved Internet Explorer, er der nu den klassiske hvide fejl-ikon
med et blåt/rødt/grønt skærmbillede i.

Jeg har været i stand til at genskabe de oprindelige ikoner for langt de
flestes tilfælde, nemlig for alle programmerne. Men de systemspecifikke
genveje har voldt noget større problemer. Tilbage står jeg med "My
Documents", "My Computer", "Internet Explorer", "Windows Explorer
(stifinder)" samt et par IE genveje.

Under installationen af SAS bad wizard'en mig om lov til at tilegne nogle
specifikke postfix'er til SAS (bla. *.log og *.cfg). Har det noget at sige
for, om maskinen så efterfølgende ikke kan finde de rigtige ikoner?

Og aller vigtigst: Hvad gør jeg for at genetablere de oprindelige ikoner?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-09-05 22:42

Den 23-09-05 22.31 skrev Mads Krogh Nielsen følgende:

> Jeg kører med den engelske version af XP Media.
>
> Og aller vigtigst: Hvad gør jeg for at genetablere de oprindelige ikoner?

Jeg ved ikke, om den virker på XP Media (men mon ikke): Tag et kig på
TweakUI, det er et optimerings-/skræddersyningsprogram til Windows XP,
der blandt meget andet indeholder en funktion til at genskabe ikoner. Du
kan hente programmet her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Du kan læse om alle de andre funktioner i TweakUI her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-tweakui.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Mads Krogh Nielsen

Dato : 26-09-05 19:33

Hej Kim,

Tusind tak for svaret.. Det tog mig 20 sek. at downloade og 15 sek. at løse
problemet med mine manglende ikoner

Mvh Mads K