MS Windows
briani 27239
Windows vil pludselig aktiveres.
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 23-09-05 21:04

Hej Gruppe.

Efter en reperation af windows jvf. guiden på:
<http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm>
(Option 1).

Kan Windows igen starte, omend det går ekstremt langsomt.

Men når jeg vil logge på kommer beskeden:

"Denne kopi af Windows skal aktiveres hos Microsoft før du kan logge
på. Vil du aktivere Windows nu? [JA] [NEJ]".

- Svarer jeg nej, bliver brugeren logget af igen.
- Svarer jeg ja, kommer baggrundsbilledet frem, og der sker ikke mere.

Spørgsmål:
- Hvorfor opstår dette problem?
- Findes der en umiddelbar løsning?

Som en sidegevinst har "bootcfg /repair" givet mig et ekstra punkt på
min bootmenu. Der er nu to Windows jeg kan vælge - åbenlyst er det jo
den samme installation. Der er KUN den.
Vælger jeg det ene menupunkt, kommer vi frem til ovenstående
problemstilling (aktivering).
Vælger jeg det andet menupunkt, kommer den igen og siger HAL.dll is
missing.

- Hvad er ideen i det?

Venlig hilsen
Søren

Fra : Gamle

Dato : 23-09-05 22:04

"Søren Jacob Lauritsen" <sjlauritsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej Gruppe.

- Findes der en umiddelbar løsning?

Hej.

Åbn IE/Funktioner/Administrer tilføjelsesprogrammer
I vis tilføjelsesprogrammer der er blevet brugt i Internet Explorer.
Punktet Windows genuine advantage validation tool skal du deaktivere.

Mvh.
Torben

Fra : Fjollefrans

Dato : 23-09-05 23:48

> Åbn IE/Funktioner/Administrer tilføjelsesprogrammer
> I vis tilføjelsesprogrammer der er blevet brugt i Internet Explorer.
> Punktet Windows genuine advantage validation tool skal du deaktivere.

får man så alle updates fra Windows Update ?

Fra : Gamle

Dato : 24-09-05 00:54

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> får man så alle updates fra Windows Update ?

Ja, så skal den ikke aktiveres og man får opdateret.
PS.
Husk at få Officepakken opdateret.
SVJV sker det stadig for sig selv og ikke sammen med XP.

Mvh.
Torben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-05 00:57

Ja den ligger på http://openoffice.org

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Gamle

Dato : 24-09-05 01:08

> Ja den ligger på http://openoffice.org

Den behøver jeg ikke.
Der fulgte en del programmer med, da jeg købte min bærbare.

Mvh.
Torben

Fra : John

Dato : 24-09-05 01:23

"Gamle" skrev i en meddelelse

> Husk at få Officepakken opdateret.

Jeps, også vigtigt!

> SVJV sker det stadig for sig selv og ikke sammen med XP.

Jooo.... (Hvis det er Microsoft Office):
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Her får man både opdateret Windows og Office, og i ét hug. Smart. Vælg evt
'brugerdefineret', og se, hvad Bill ellers har i godteposen.

Mvh John

Fra : Gamle

Dato : 24-09-05 01:38

> Jooo.... (Hvis det er Microsoft Office):
> http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Bruger ikke selv Office, men mente bare det først var med den seneste
Office
man fik aut. opdatering.
Men hvad med den her
http://office.microsoft.com/da-dk/officeupdate/default.aspx

Mvh.
Torben

Fra : John

Dato : 24-09-05 02:10

"Gamle" skrev i en meddelelse

> Bruger ikke selv Office, men mente bare det først var med den seneste
> Office
> man fik aut. opdatering.

Good point, Torben, og du har (næsten) ganske ret:

'Ud over Windows-opdateringer tilbyder webstedet Microsoft Update
opdateringer til nogle Microsoft-produkter, herunder Microsoft Office 2003,
Office XP, Microsoft Exchange Server og Microsoft SQL Server. Normalt
tilbydes opdateringerne kun til de seneste versioner af produkterne.'

> Men hvad med den her
> http://office.microsoft.com/da-dk/officeupdate/default.aspx

Ganske OK, og du har helt ret i, at det også er vigtigt at opdatere Office!

Mvh John

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 24-09-05 07:24

Gamle wrote:
> [...]
> Punktet Windows genuine advantage validation tool skal du deaktivere.

Svarer jeg ja, kommer baggrundsbilledet frem, og der sker ikke mere.
Dvs. den logger aldrig 100% på. Den hænger bare sig selv ved
baggrundsbilledet.

Så jeg får aldrig mulighed for at starte IE. Den vil aktiveres før
jeg kan logge på.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Gamle

Dato : 24-09-05 12:27

Så jeg får aldrig mulighed for at starte IE. Den vil aktiveres før
jeg kan logge på.

Jeg kører også med Mozilla.

Men lad windows give besked om opdatering.
Så skal du bare bruge IE til opdatering.
Jeg har dog ingen problemer, da min XP er registreret. Den var installeret
på min bærbare.

Mvh.
Torben

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-09-05 13:53

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote in message

> "Søren Jacob Lauritsen" <sjlauritsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Så jeg får aldrig mulighed for at starte IE. Den vil aktiveres før
> jeg kan logge på.
>

> Jeg kører også med Mozilla.

Jamen hvorfor snakker i om browsere manden har problemer med windows ikke
med internettet?

Fra : Gamle

Dato : 28-09-05 02:23

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jamen hvorfor snakker i om browsere manden har problemer med windows
ikke
> med internettet?

Fordi det er i IE man deaktiverer windows forespørgsel om at tjekke om det
er en reg.version man kører med og man derved får lov at opdatere. Og
opdateringen foregår via IE.
Men det kan altså slås fra.
Mvh.
Torben

Fra : Henning

Dato : 24-09-05 08:14

On 23 Sep 2005 13:04:21 -0700, "Søren Jacob Lauritsen"
<sjlauritsen@gmail.com> wrote:

>Hej Gruppe.
>
>Efter en reperation af windows jvf. guiden på:
><http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm>
>(Option 1).

Download Bart PEBuilder, Ultimate Boot CD og vælg at genoprette fra
restorepunkt i stedet.

Henning
hsb(at)image.dk