MS Windows
briani 27239
Windows-kode
Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-09-05 23:18

En god ven har for noget tid siden købt en pc inkl. Windows af en
lille pc-forhandler, og det har desværre efterfølgende vist sig, at
det er en piratkopi af Windows XP Pro, der er benyttet. (Windows
Update brokker sig bl.a.) Den lille forhandler er (selvfølgelig!) i
mellemtiden gået nedenom og hjem.

Min ven har derfor købt en fuld, legal udgave af Windows XP og vil nu
gerne skifte koden på sin pc til den fra hans legale udgave (så han
kan slippe for at installere helt forfra), men jeg har (trods lidt tid
med Google) ikke kunnet finde en måde at skifte det på, der faktisk
virker.

Anyone?

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Brizz

Dato : 21-09-05 23:37

Asbjorn Hojmark wrote:
> [...]
> kan slippe for at installere helt forfra), men jeg har (trods lidt tid
> med Google) ikke kunnet finde en måde at skifte det på, der faktisk

Er ret sikker på det kan gøres i tweak xp-pro.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : John

Dato : 21-09-05 23:42

"Asbjorn Hojmark" skrev i en meddelelse

> Min ven vil nu
> gerne skifte koden på sin pc til den fra hans legale udgave (så han
> kan slippe for at installere helt forfra)

Måske her:
http://www.snapfiles.com/get/rockxp.html

-eller her:
http://majorgeeks.com/Windows_XP_Product_Key_Modifier_d2745.html

Begge er gratis.

Yderligere søgning på nettet:
http://www.steadysearch.com/search?p=Q&ts=ne&w=Windows+XP+Product+Key+Modifier

Mvh John

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-05 18:24

On Thu, 22 Sep 2005 00:42:21 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> Måske her:
> http://www.snapfiles.com/get/rockxp.html
> -eller her:
> http://majorgeeks.com/Windows_XP_Product_Key_Modifier_d2745.html

Tak, dem havde jeg ikke selv fundet. Jeg prøver dem.

> Yderligere søgning på nettet:
> http://www.steadysearch.com/search?p=Q&ts=ne&w=Windows+XP+Product+Key+Modifier

Ja, nu havde jeg som sagt selv søgt. Jeg havde bare ikke fundet noget
(der virkede).

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-09-05 01:51

Den 22-09-05 00.18 skrev Asbjorn Hojmark følgende:
> [...]
> det er en piratkopi af Windows XP Pro, der er benyttet. (Windows
>
> Min ven har derfor købt en fuld, legal udgave af Windows XP og vil nu

Det var synd. Hvis jeg ikke tager meget fejl, kan man få en gratis mod
at angive forretningen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-05 18:24

On Thu, 22 Sep 2005 02:51:19 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Det var synd. Hvis jeg ikke tager meget fejl, kan man få en gratis mod
> at angive forretningen.

Betaler MS ligefrem for den salgs oplysninger? Well, det er der jo
ikke meget at gøre ved nu, men det er da godt at vide, hvis man skulle
blive tørret en anden gang.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : hcma

Dato : 22-09-05 12:17

> [...]
> kan slippe for at installere helt forfra), men jeg har (trods lidt tid
> med Google) ikke kunnet finde en måde at skifte det på, der faktisk

http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no28

vh
hcma

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-09-05 18:18

On Thu, 22 Sep 2005 13:16:38 +0200, "hcma" <hcma@hcma.dk> wrote:

> http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no28

Tak.

Jeg har prøvet Keyfinder, og den virkede ikke. Den kom med en eller
anden fejlbesked, som jeg ikke har noteret, men jeg mener det var en
memory violation eller noget i den stil.

Microsofts officelle metode virker heller ikke. Den siger, at den key,
der står på min vens papirer, ikke passer til det installerede produkt
hvilket er lidt mærkeligt, når begge dele er XP Pro på Dansk. Måske er
der ændret noget fra SP1, som min vens cd og nøgle er til SP2, som der
er på maskinen.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Gamle

Dato : 22-09-05 21:47

Hej.

Prøv dette:

XP nøgle

kør

regedit

Hkey lokal machine/soft ware/microsoft/windows nt/current vision/wpae
vents/reg binary

slet indhold

kør

%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

gendan ny nøgle

TFJ3K-RWBKH-XH8CK-XY6YK-H7BT7 ( her skriver du den nye nøgle istedet
for).

Mvh.
Torben

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-09-05 22:34

On Thu, 22 Sep 2005 22:46:33 +0200, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

> Prøv dette:

Ja, det er Microsofts officielle metode. Det virker som sagt ikke.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-09-05 12:37

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev

> Ja, det er Microsofts officielle metode. Det virker som sagt ikke.

Hvad med det, du fik af mig?

Det virker på andre maskiner....

Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-09-05 19:24

On Sat, 24 Sep 2005 13:36:48 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Hvad med det, du fik af mig?

Jeg har ikke haft lejlighed til at prøve det endnu.

> Det virker på andre maskiner....

Ja, det har de andre beskrivelser sikkert også gjort for nogen på et
tidspunkt. Jeg tror, Microsoft har lavet om på et eller andet fra SP1
til SP2...

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 02:16

> [...]

> Ja, det har de andre beskrivelser sikkert også gjort for nogen på et
> tidspunkt. Jeg tror, Microsoft har lavet om på et eller andet fra SP1

Jeg har lige dobbelttjekket hos pusheren, det *er* til SP2 og er afprøvet på
indtil flere maskiner og virker 100%...

Claus

Fra : Mose

Dato : 30-09-05 18:07

> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev

> Hvad med det, du fik af mig?
>
> Det virker på andre maskiner....
>
> Claus

Kunne du ikke lige fortælle hvad "det du fik af mig" er for noget

Jeg har samme problem - men kan af tråden ikke se dit løsningsforslag.

Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-09-05 23:09

"Mose" <Igem@sol.dk> skrev

> Jeg har samme problem - men kan af tråden ikke se dit løsningsforslag.

Jeg har skam heller ikke postet løsningen og gør det heller ikke

Claus

Fra : Mose

Dato : 01-10-05 15:28

> "Mose" <Igem@sol.dk> skrev

> Jeg har skam heller ikke postet løsningen og gør det heller ikke
>
> Claus

Øv - jeg kunne da godt tænke mig at se dit guldkorn ... kunne du ikke
overtales ?

Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-10-05 09:58

"Mose" <Igam@sol.dk> skrev

> Øv - jeg kunne da godt tænke mig at se dit guldkorn ... kunne du ikke
> overtales ?

Næppe...

Højmark skriver under sit rigtige navn og da jeg ved hvem han er, har jeg
ikke noget imod at hjælpe. Men folk, jeg ikke ved hvem er, vil jeg ikke
hjælpe med den slags....

Claus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-09-05 05:42

Man kunne prøve at sætte cden i og gå til i386 mappen og kører
winnt32.exe.
Hvis installationen er korrupt, vil det sikkert ikke lykkes
(installationen kan godt værer korrupt selv om den tilsyneladende
virker perfekt).
Jeg har lige selv måtte gøre det samme da vores leverandør ikke havde
brugt vores serielnummer men derimod "sit eget", som MS desværre lige
har blacklistet.
Brugerprofilen blev nulstillet, men alle programmer der var
installeret vedblev at virke, så hvis man kan leve med dette kan
ovenstående prøves.
Ellers kan en reinstallering kun anbefales.

/Hans