MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Login på domæne
Fra : birgit

Dato : 21-09-05 20:17

Hej

Jeg logger normalt ind på et domæne (på min NT-server) fra min lokal-PC. Jeg
er desværre kommet til at ændre PC'ens opsætning, så den ikke længere er
medlem af domænet, men af en workgroup istedet.

Problemet er, at jeg ikke kan huske lokal-PC'ens administrator password.

Jeg har ikke brugt lokal-brugeren længe, da min domæne-bruger havde
administrator-rettigheder.

Jeg kan ikke angive domæne-navn ved login, da den kun spørger efter
Brugernavn og kodeord.

Er det muligt at "tvinge" PC'en til at logge ind på domænet?

Er det muligt at komme ind på anden måde?

/bjarni

Fra : Fjollefrans

Dato : 21-09-05 20:59

> [...]
> Brugernavn og kodeord.
>
> Er det muligt at "tvinge" PC'en til at logge ind på domænet?
>
> Er det muligt at komme ind på anden måde?

mon ikke der står noget her du kan bruge ?

http://www.google.com/search?hl=en&q=reset+administrator+password

jeg mener nu også man kan melde en maskine til et domæne fra
domaincontrolleren, men kan ikke lige huske hvordan.

Fra : Anders Lund

Dato : 22-09-05 06:18

Fjollefrans wrote:
> jeg mener nu også man kan melde en maskine til et domæne fra
> domaincontrolleren, men kan ikke lige huske hvordan.

Uden at have kendskab til det, vil jeg tror at det kræver at man har/kan
få administrative rettigheder på computeren man vil melde ind.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : jones_net

Dato : 22-09-05 08:28

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message

> Uden at have kendskab til det, vil jeg tror at det kræver at man har/kan
> få administrative rettigheder på computeren man vil melde ind.

> [...]

Du kan ikke tvinge en maskine ind i et domæne, uden at have admin
rettigheder.
Løsningen vil være at finde et tool, som kan resette det lokale admin PW -
bemærk at selvom mange af værktøjerne skriver de kan sætte det til et
vilkårligt PW, så er langt det letteste og mest succesrige, at sætte det til
at være blank, for derefetr at logge ind og ændre det.

/J

Fra : bjarni

Dato : 22-09-05 11:20

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> vilkårligt PW, så er langt det letteste og mest succesrige, at sætte det
> til at være blank, for derefetr at logge ind og ændre det.

Har du/I erfaring med et bestemt værktøj (link), som virker?

/bjarni

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-09-05 11:34

bjarni wrote:
> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [SNIP]

> Har du/I erfaring med et bestemt værktøj (link), som virker?

De få gange jeg har haft brug for at ændre et ukendt administrator
password har jeg startet op fra en bootdisk.
Omdøbt C:\Windows\system32\logon.scr til noget andet.
Kopieret cmd.exe til C:\windows\system32\logon.scr (altså med .scr
endelse istedet for .exe)
Genstartet maskinen og ladet den stå et par minutter ved logon boksen.
Når default screensaveren (logon.scr) skulle være startet er det istedet
cmd.exe der startes og du kan så starte en UserManager og nulstille
passwordet.
Derefter kan den omdøbte logon.scr rettes tilbage.

Det virker fint helt op til Windows2000. Ved ikke om det er blevet fixet
i XP. Kan ikke huske om jeg har prøvet.

Men det kræver selvfølgelig at du kan skrive på din Windows partition.
Enten ved at det er en FAT partition eller du har en kopi af NTFSDOS Pro
eller en Linux bootdisk med NTFS support.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-09-05 15:36

"bjarni" <bmmslet@dettecomlog.dk> skrev i en meddelelse

> Har du/I erfaring med et bestemt værktøj (link), som virker?

ERD Commander fra www.winternals.com

/Brian

Fra : jones_net

Dato : 23-09-05 07:40

"bjarni" <bmmslet@dettecomlog.dk> wrote in message

> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [SNIP]

> Har du/I erfaring med et bestemt værktøj (link), som virker?

Jeg kan ikke huske hvad det hedder - har bare 2 CD'er i skuffen med
programmerne på, og en meget intetsigende text på selv skiven, for ikke at
friste unødigt...

/J