MS Windows
briani 27239
Windows starter igen og igen
Fra : Kaj & Kari Bjerke Je~

Dato : 21-09-05 15:20

Hej.

Min AMD Duron 1300 PC med WIN XP kommer ved start kun til den skal til at
indlæse windows - så genstarter den igen og igen.

Håber nogen kan hjælpe.

Venligst
Kaj

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 16:32

"Kaj & Kari Bjerke Jensen" <kkjensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Min AMD Duron 1300 PC med WIN XP kommer ved start kun til den skal til at
> indlæse windows - så genstarter den igen og igen.
>
> Håber nogen kan hjælpe.

Hvilket bundkort ?
Er det noget som er blevet værre med tiden (6 mdr)
eller har den aldrig genstartet overhovedet før ?

Fra : ///M

Dato : 21-09-05 16:41

Kaj & Kari Bjerke Jensen wrote:
> Hej.
>
> Min AMD Duron 1300 PC med WIN XP kommer ved start kun til den skal
> til at indlæse windows - så genstarter den igen og igen.
>
> Håber nogen kan hjælpe.

Prøv at starte med at starte den i fejlsikret tilstand.
Har du ændret noget, installeret noget ifb. med fejlen? Hvis nej, kan du jo
fx. prøve at re-etablere maskinen (se under start - menuen tilbehør -
systemværktøjer) fra en dato hvor den virkede.

///M

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-09-05 17:34

Den 21-09-05 16.20 skrev Kaj & Kari Bjerke Jensen følgende:

> Min AMD Duron 1300 PC med WIN XP kommer ved start kun til den skal til at
> indlæse windows - så genstarter den igen og igen.

Du kan starte op i fejlsikret tilstand og slå den automatiske genstart
fra. Næste gang computeren lukker ned, skulle du så gerne få en
fejlmeddelelse, som du kan bruge til at finde fejlen ved en søgning på
Google eller ved at spørge herinde.

Du kan læse lidt om fejlsikret tilstand, og hvordan du slår genstarten
fra her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : GB

Dato : 22-09-05 22:08

"Kaj & Kari Bjerke Jensen" <kkjensen@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Min AMD Duron 1300 PC med WIN XP kommer ved start kun til den skal til
> at indlæse windows - så genstarter den igen og igen.

I har virus (Blaster eller en variant).

> Håber nogen kan hjælpe.

Når du har startet, så skynd dig at køre

Kør/Run -> shutdown -a

så rebooter den ikke. Kør så et OPDATERET virusprogram, eller hent
"Malicious Software Removal Tool" fra Windows Update.

Og så //husk at opdatére din Windows// fremover - så kommer den ikke
igen. Denne virus smed jeg ud af en vens PC for over et år siden.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen